به گفته محققان، آرتروز مفصلی بر ۱۵ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال تأثیر می‌گذارد، بنابراین تا سال ۲۰۵۰ این رقم به حدود یک میلیارد نفر می‌رسد.

یک میلیارد نفر از مردم دنیا تا ۲۰۵۰ دچار آرتروز می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، افزایش طول عمر جمعیت جهان و چاقی هر دو از عوامل اصلی این امر هستند.

«جیمی اشتاینمتز»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت در سیاتل، گفت: «با توجه به عوامل کلیدی زندگی طولانی‌تر مردم و افزایش جمعیت جهان، ما باید این شرایط را در بیشتر کشورها پیش‌بینی کنیم.»

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر هیچ درمان مؤثری برای آرتروز وجود ندارد، بنابراین بسیار مهم است که ما بر استراتژی‌های پیشگیری، مداخله زودهنگام، و مقرون به صرفه تر کردن درمان‌های گران قیمت و مؤثر مانند تعویض مفاصل در کشورهای با درآمد کم و متوسط تمرکز کنیم.»

این تحقیق بخشی از مطالعه بار جهانی بیماری در سال ۲۰۲۱ بود و از داده‌های ۳۰ ساله استئوآرتریت مفصلی، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰، در بیش از ۲۰۰ کشور استفاده کرد.

این مطالعه نشان داد که موارد ابتلاء به این بیماری در سه دهه گذشته به دلیل افزایش سن، رشد جمعیت و چاقی به سرعت افزایش یافته است.

در حالی که در سال ۱۹۹۰ حدود ۲۵۶ میلیون نفر به آرتروز مبتلا بودند، این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۵۹۵ میلیون نفر رسید که افزایش ۱۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این مطالعه نشان داد که چاقی عامل حدود ۲۰ درصد از ناتوانی‌های آرتروز در سال ۲۰۲۰ است.

برای افراد ۷۰ ساله و بالاتر، استئوآرتریت دلیل هفتم زندگی با ناتوانی در سال‌های عمر است.

انتظار می‌رود این بیماری تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۷۴.۹ درصد در زانوها، ۴۸.۶۵ درصد در دست‌ها، ۷۸.۶ درصد در لگن و ۹۵.۱ درصد در سایر مفاصل از جمله آرنج و شانه افزایش یابد.

استئوآرتریت زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیش بینی می‌شود که این موضوع همچنان صادق باشد.

در سال ۲۰۲۰، ۶۱ درصد از موارد استئوآرتریت در زنان و ۳۹ درصد در مردان بود.

به گفته نویسندگان، اگر موضوع چاقی به طور مؤثر در جمعیت جهانی حل شود، بار استئوآرتریت حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha