مقدمات و پشتیبانی‌های خاصی برای برگزاری آیین اربعین و پیاده‌روی بزرگ آن لازم است و همه دستگاه‌های ذیربط از مدت‌ها قبل پای کار هستند و انجام وظیفه می‌کنند، در این بین سازمان انتقال خون نیز برحسب وظیفه ذاتی خود آمادگی کامل برای تامین خون موردنیاز زایران و نیازمندان احتمالی به خون در پیاده‌روی اربعین را دارد.

آمادگی سازمان انتقال خون در اجتماع بزرگ اربعین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، چند روزی بیشتربه برگزاری اربعین حسینی باقی نمانده است، شیعیان در تب و تاب برگزاری این آیین شیعی هستند و هزاران نفر هم از چند روز گذشته عاشقانه عازم سرسرای حسینی هستند و دراین راه هرگونه ناملایمت را برخود هموار می کنند تا زایرحسینی باشند.

چند سالی است که پیاده روی حسینی به شکل انبوه مورد استقبال شیعیان داخل و خارج از ایران قرارگرفته است و هرکس به فراخور موقعیت و شرایط خود، در این آیین عاشقانه شرکت می کند.

برای برگزاری آیین اربعین و پیاده روی بزرگ آن مقدمات و پشتیبانی های خاصی لازم است و همه دستگاههای ذیربط از مدت ها قبل پای کار هستند و انجام وظیفه می کنند و جدا از این دستگاه های خدمات رسان، نهاد ها و دستگاه های حوزه سلامت و درمان نیز پای کار هستند تا درمانگر و حمایتگر بیماران و نیازمندان به کمک در این حوزه باشند و با تامین دارو، تجیهیزات و ادوات و نیروی انسانی متخصص و متعهد سلامت زایران حسینی برقررار و در صورت لزوم هم به موقع وارد صحنه شده وخدمات مناسب و به موقع را ارایه دهند.

سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم و کافی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است، در این راستا به افزایش کمی و کیفی خون و فرآورده های آن پرداخته است و شاخص های مدنظر این سازمان در کسب استاندارهای بین المللی بیانگر نیل به تحقق این هدف است.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به پایگاه‌های اهدای خون در کشور مراجعه می‌کنند که از بیش از ۲ میلیون نفر خون دریافت می‌شود و سالانه حدود ۷ میلیون فرآورده خونی تولید می‌شود ،سازمان انتقال خون همیشه حتی درزمان بحران و نیازهای ویژه به خون و فرآورده های آن مانند حوادث و زلزله ها توانسته است به درستی وارد عمل شود و تامین کننده خون باشد.

اعلام آمادگی کامل سازمان انتقال خون برای تامین خون مورد نیاز زائرین ایرانی در ایام اربعین حسینی

سخنگوی سازمان انتقال خون از آمادگی کامل این سازمان برای تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز زائرین ایرانی در اجتماع بزرگ اربعین حسینی خبر داد.

بشیر حاجی بیگی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و آرزوی سلامتی برای همه زایران و شرکت کنندگان در اجتماع جهانی پیاده روی اربعین حسینی، گفت: به اطلاع ملت شریف ایران می رسانم که سازمان انتقال خون بنابر رسالت و تکلیف خود در راستای تهیه و تامین خون سالم و کافی و با توجه به افزایش حضور پرشور مردم در پویش نذر خون در ایام محرم، تمام تمهیدات لازم را برای پشتیبانی حوادث جاده ای در مسیر زائرین کربلا و برنامه ریزی برای ذخیره سازی مطلوب خون و فرآورده های آن از ماهها قبل در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: سازمان انتقال خون در ۶ گذرگاه مرزی برای خدمت رسانی به زائران شریف کربلای معلی در آمادگی کامل به سر می برد، به نحوی که ذخیره خون و فرآورده های خونی به میزان ۱۳ روز است و در صورت بروز حادثه چه در خاک ایران و چه در کشور عراق، در سریعترین زمان ممکن می توانیم خون و فرآورده های خونی مورد نیاز زائران ایرانی را در مراکز درمانی ایران و مراکز درمانی مستقر در عراق تامین و با همکاری اورژانس و هلال احمر ارسال کنیم.

در پویش نذر خون در ایام محرم، تمام تمهیدات لازم را برای پشتیبانی حوادث جاده ای در مسیر زائرین کربلا و برنامه ریزی برای ذخیره سازی مطلوب خون و فرآورده های آن از ماهها قبل در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تشکر از کرامت و میهمان نوازی شیعیان عراق در ایام اربعین حسینی و با اشاره به خبر اعلام آمادگی عده ای از مردم عراق برای اهدای خون، یاد آوری کرد: بیان این اخبار نشان دهنده ارتباط عاطفی امت اسلام و به ویژه شیعیان در زیر پرچم اهل بیت(ع) است اما آن چیزی که واقعیت موجود است، آمادگی کامل سازمان انتقال خون و ذخایر مناسب خون و فرآورده های خونی برای شرایط احتمالی و کمک به زائران عزیز ایرانی است.

از همه مردم ایران می خواهم که در تمام سال به عنوان یک مسئولیت انسانی، اهدای خون را یک امر ضروری بدانند زیرا بیماران به صورت مستمر و روزانه نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی دارند

حاجی بیگی افزود: برای تمام شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی آرزوی سلامت داریم و ان شاالله بتوانیم در خدمت به هموطنان عزیزمان مثل همیشه موفق باشیم و از همه مردم ایران می خواهم که در تمام سال به عنوان یک مسئولیت انسانی، اهدای خون را یک امر ضروری بدانند زیرا بیماران به صورت مستمر و روزانه نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی دارند.

بانک خون بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مهران مجهز به بانک خون است و مشاور اجرایی مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز در بازدید از بانک خون این بیمارستان بر آمادگی کامل این سازمان در تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی تاکید کرد.

سیدمحمدرضا شاه احمد قاسمی در دیدار با رئیس این بیمارستان، از آمادگی کامل سازمان برای خونرسانی سریع و به موقع به بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی خبر داد.

وی با بیان اینکه حجم ترددها از پایانه مرزی مهران دارای بالاترین میزان است، افزود: با توجه به حجم ترددها و احتمال بروز تصادفات و سوانح جاده‌ای، سازمان انتقال خون آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان نیازمند به خون است.

شاه احمد قاسمی افزود: بانک خون این بیمارستان در حال حاضر دارای همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی است که علاوه بر آن بر اساس تفاهم صورت گرفته با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پرزشکی ایلام خون و فرآورده‌های خونی در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق بالگرد از ایلام به مهران ارسال خواهند شد.

مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون به حضور همیشگی مردم برای اهدای خون اشاره کرد و گفت: به شکرانه حضور مستمر مردم شریف و نوع دوست همواره این آمادگی را داریم که پاسخگوی صد درصدی نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشیم.

وی همچنین در بازدید از مرکز بستری اورژانس پایانه مرزی مهران نیز گفت: مقرر شد که یخچال ذخیره‌سازی خون در این مرکز برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران اربعین حسینی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha