رییس سازمان اورژانس کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده که در صورت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی اعتبار مستمر مشکل خرید آمبولانس کشور برطرف خواهد شد.

وورد ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و ۳۰۰ موتورلانس به ناوگان اورژانس کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،جعفر میعادفر افزود: در نیمه اول سالجاری یک هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان کشور شد و تا پایان سال این میزان به یکهزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

وی اظهارداشت: همچنین ۳۰۰ دستگاه موتورلانس نیز خریداری شده که بزودی وارد ناوگان اورژانس می شود و امید است اعتبارات جاری سازمان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان که برای سوخت، تجهیزات و نگهداری پایگاه‌ها هزینه می‌شود، تامین شود.

سازمان برنامه و بودجه ردیف بودجه ای خاص برای تامین بالگردها تخصیص دهد

رییس سازمان اورژانس کشور از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد ردیف بودجه ای خاص برای تامین بالگردها نیز تخصیص یابد و دولت قول داده در سال آینده برنامه ای برای تجهیز اورژانس هوایی اتخاذ شود.

به گفته میعادفر، پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور داریم که باید نوسازی شوند البته امسال بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکنون در این حوزه اعتباری تخصیص نداده است.

وی افزود: ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ دستگاه موتورلانس و ۲۶ هزار نیروی انسانی در اورژانس مشغول کار هستند که ۹۰ درصد آنها عملیاتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha