یکی از عوارض زیبایی در بدن تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو یا پشت کمر است که با استفاده از عمل لیپوماتیک این مشکل در خانم‌ها و آقایان قابل درمان می‌باشد. فاکتورهای مهمی نظیر سن و جنسیت فرد متقاضی، سابقه افزایش یا کاهش وزن، میزان و محل چربی شکم و پهلو می‌تواند در موفقیت این نوع از عمل لیپوماتیک اثرگذار باشد. شما با انجام جراحی لاغری شکم و پهلوها می‌توانید به تناسب اندام دلخواه خود برسید؛ بنابراین اگر از چربی‌های اضافی در ناحیه پشت کمر یا شکم و پهلوها خسته شده‌اید و روش‌های مختلفی را برای از بین بردن این چربی‌ها به کار بردید، اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، بهتر است به سراغ عمل لیپوماتیک بروید و یک جراح متخصص و باتجربه را برای انجام این جراحی انتخاب کنید.

معرفی عمل لیپوماتیک ناحیه شکم و کمر

برای چه اهدافی بهتر است به سراغ عمل لیپوماتیک شکم و پهلو برویم؟

در صورتی که دچار مشکلات زیر هستید، انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو روش مؤثری خواهد بود:

  • افزایش وزن در ناحیه شکم و پهلو به دلیل سابقه بارداری

حاملگی‌های قبلی باعث کشش بیشتر عضلات شکمی در خانم‌ها می‌شود که انحنای به وجود آمده در ماهیچه‌های دیواره شکم، تعیین‌کننده صافی یا شکل سایه شکم بعد از انجام عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی است. با این وجود، بیشتر خانم‌هایی که باردار شده‌اند، در نهایت از نتیجه به دست آمده از این جراحی خوشحال هستند و نیازی به انجام جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی ندارند.

  • برآمدگی بخشی از شکم و پهلو

برش فانشیتیل یا Pfannenstiel به برشی در قسمت تحتانی شکم گفته می‌شود که معمولاً برای یک هیسترکتومی یا سزارین در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه رایج اما نامطلوب این برش، جمع شدن مداوم چربی زیر جلدی درست بالای برش خواهد بود؛ بنابراین برای ترمیم این ناهنجاری آزاردهنده افراد می‌توانند به سراغ عمل لیپوماتیک بروند.

  • چاقی قبلی

چاقی‌های قبلی و کاهش وزن بعد از آن، باعث ایجاد چربی‌هایی در بدن افراد می‌شوند که اغلب آن‌ها دارای فیبر بیشتری هستند. این موضوع باعث می‌شود که انجام جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو به دشواری صورت گیرد.

  • محل چربی شکمی

در خصوص پیش‌بینی موفقیت‌آمیز بودن عمل لیپوماتیک شکم، محل چربی‌های شکم و پهلو فاکتورهای مهمی هستند که به دو صورت چربی‌های سطحی و عمیق در بدن فرد ایجاد می‌شوند. چربی سطحی شکم در زیر پوست و بالای عضلات شکم قرار داشته و چربی عمیق شکم در داخل حفره شکمی روی روده‌ها تشکیل می‌شود که با عمل لیپوماتیک شکم چربی‌های زیر جلدی به راحتی از بین ‌می‌روند، اما چربی روده را نمی‌توان با جراحی لیپوماتیک یا پیکرتراشی از بین برد؛ چراکه انجام آن بسیار خطرناک است.

البته چاره این مشکل و از بین بردن چربی‌های موجود در داخل روده‌ها تنها با کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم غذایی امکان‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین پیکرتراشی نمی‌تواند باعث از بین رفتن تمام چربی‌های شکمی شود و معمولاً بیشتر افرادی که متقاضی لیپوماتیک شکمی هستند، چربی زیر پوستی بیشتری نسبت به چربی روده دارند.

معرفی عمل لیپوماتیک ناحیه شکم و کمر

دلایل اصلی انجام عمل لیپوماتیک شکم یا پهلو چیست؟

در حال حاضر جراحی لاغری شکم و پهلو به منظور شکل دادن به این نواحی در بدن زنان و مردان روشی مؤثر و کاربردی به شمار می‌آید. نسبت به اندام‌های دیگر بدن، شکم مقاومت بیشتری در برابر ورزش و رژیم غذایی دارد و حتی فعال‌ترین افراد را نسبت به ظاهر خود ناامید می‌کند. بارداری و زایمان سزارین می‌تواند در قسمت تحتانی شکم اثر ناخوشایندی را ایجاد کند که این مشکل به هیچ عنوان با ورزش و رژیم غذایی اصلاح نمی‌شود.

بیشتر چربی‌های شکمی مستقیماً در زیر پوست قرار دارند و با روش‌های پیکرتراشی به راحتی قابل خارج شدن هستند. با این وجود، چربی‌هایی که در بین روده‌ها یا اعماق شکم ایجاد می‌شوند، به دلیل افزایش عوارض شدید، حتی با لیپوماتیک شکمی هم قابل حذف نیستند. به همین دلیل پیکرتراشی شکمی ممکن است با جراحی لیپوماتیک پهلوها انجام می‌شود.

پهلوها نیز دقیقاً بالای خط کمربند در پشت و طرفین بدن قرار دارند. پیکرتراشی یا لیپوماتیک پهلوها می‌تواند به میزان قابل توجهی ظاهر پهلوها را بهبود ببخشد و باعث کاهش میزان چربی حاصل از برآمدگی پهلوها شود. همچنین این عمل می‌تواند چربی‌های مربوط به پهلوهایی را که دقیقاً در زیر خط سینه بند در پشت و طرفین قرار گرفته‌اند، به طور کامل حذف کند. پیکرتراشی پهلوها لازم است تحت بی‌حسی موضعی انجام شود تا فرد بتواند به اطراف بچرخد و اجازه دسترسی جراح را به قسمت پشت هم بدهد؛ چراکه چرخیدن فردی که تحت بیهوشی عمومی قرار دارد، خطرناک بوده و حرکت کردن با قرار دادن لوله تنفسی لوله تنفسی می‌تواند باعث ایجاد اختلال شود.

بنابراین، اگر شما هم به دلایل مختلفی در ناحیه شکم و پهلو دچار تجمع چربی‌های اضافی شده‌اید و در بین روش‌های زیادی که برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جراحی با کلینیک آنلاین دکتر حسینی در تماس باشید و از خدمات پزشکی تخصصی و کاملاً حرفه‌ای این مرکز بهره‌مند شوید.

معرفی عمل لیپوماتیک ناحیه شکم و کمر

عمل لیپوماتیک پشت کمر مناسب کدام افراد است؟

در جراحی لیپوماتیک پشت کمر که حتماً باید توسط یک جراح پلاستیک باتجربه انجام شود، حالت یک تکه بودن کمر و برآمدگی آن برطرف می‌شود. برای انجام موفقیت‌آمیز این عمل نیاز به ویژگی‌ها و شرایط خاصی می‌باشد؛ بنابراین اگر کاندید مناسبی برای جراحی لیپوماتیک پشت کمر باشید، تا حد زیادی از عوارض احتمالی آن پیشگیری خواهد شد و در نهایت به نتایج مطلوب خود دست پیدا خواهید کرد.

به طور کلی، افرادی کاندید مناسب برای انجام عمل لیپوماتیک کمر هستند که دارای شرایط و ویژگی‌های زیر باشند:

  • افرادی که نوسانات وزنی نداشته باشند و در طول 6 ماه گذشته وزن آن‌ها بدون تغییر باقی مانده باشد.
  • افرادی که از طریق انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی به نتایج مطلوب خود دست نیافته باشند.
  • افرادی که فاکتور BMI بدن آن‌ها نرمال باشد.
  • افراد که از سلامت عمومی بدن برخوردار باشند و به بیماری خاصی مبتلا نباشند.
  • افرادی که به استعمال دخانیات و الکل اعتیاد نداشته باشند.

دکتر حسینی یکی از فعالان جراحی لیپوماتیک در کشور است که در کلینیک مد بیوتی تور به انجام جراحی زیبا، لیپوساکشن و لیپوماتیک می‌پردازد. در صورتی که تمایل به انجام عمل لیپوماتیک پشت کمر دارید و می‌خواهید بدانید که آیا کاندید مناسبی برای انجام این جراحی هستید یا اینکه به دنبال یک کلینیک معتبر می‌گردید که دارای تجهیزات پیشرفته و تکنیک‌های به روز دنیا باشد، پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک مد بیوتی تور مراجعه کنید و برای اخذ نوبت مشاوره تخصصی با دکتر حسینی با این مرکز در تماس باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha