سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 360969

تعداد کشته‌های آتش سوزی عمدی در خانه قدیمی در بازار تهران به هفت نفر رسید.

کینه جوان افغان ۷ نفر را به کشتن داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، ۹ مرد جوان تبعه افغانستان که ‌برای کار در ساختمان‌های نیمه‌کاره و رستوران از کشورشان به‌ تهران آمده بودند با اجاره خانه‌ای دوطبقه و قدیمی در محله طرخانی، نزدیکی‌های بازارچه قوام‌الدوله جنوب تهران‌، در آنجا زندگی می‌کردند. سحرگاه شنبه یکم مهر آنها در خواب بودند که ناگهان ساختمان شعله‌ور شد و در میان آتش گرفتار شدند. با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستند که چند نفر از مغازه‌داران متوجه ماجرا شده و با رفتن به سمت خانه‌شان، سعی کردند وارد شوند و افراد گرفتار در آتش را نجات دهند که موفق نشدند.

در ادامه در تماس با آتش‌نشانی و نیروهای امدادی از آنها کمک خواستندکه با حضور نیروهای آتش‌نشانی، ماموران عملیات نجات را آغاز کرده و توانستند شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور جلوگیری کنند. با ایمن‌سازی محل، ۹نفر را که دچار سوختگی شده بودند خارج کرده و از طریق امدادگران اورژانس، آنها را به‌ بیمارستان منتقل کردند. با پیدا شدن فندک و گالن بنزین در محل مشخص شد آتش‌سوزی عمدی بوده است. ‌موضوع به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و در ادامه او و تیم جنایی پلیس آگاهی تهران به آنجا آمده و در حال تحقیقات بودند که‌ مردی نزدشان آمد و مدعی شد که عامل آتش‌افروزی بصیر ۱۸ساله است که پیش از این به این خانه رفت و آمد می‌کرده است. بصیر چندی قبل به این مرد گفته بود که‌ یکی از هموطنانش در این خانه به او تجاوز کرده و قصد انتقام دارد. درادامه ماموران ساختمان سوخته را بررسی کردند و توانستند بصیر را در آنجا پیدا کنند که دچار سوختگی سطحی شده بود.

او ابتدا منکر آتش‌افروزی بود تا این‌که در ادامه تحقیقات گفت‌: شش ماه قبل به قاچاق‌بران ۱۰میلیون تومان دادم و برای کار به تهران آمدم و کارهای ساختمانی می‌کردم. ‌برادرم با تعدادی از ساکنان این خانه در مغازه‌های اغذیه‌فروشی باب‌همایون کار می‌کرد. همین باعث شد من سه شب در هفته به این خانه بیایم‌. با یکی از آنها دچار اختلاف مالی شدم و باعث شد مرا از این خانه بیرون کنند. حتی با برادرم هم درگیر و از اغذیه‌فروشی اخراج شد. به‌دنبال انتقام بودم که گالن بنزین خریده و صبح قبل از این‌که بیدار شوند به آنجا رفته و مخفیانه وارد خانه شدم. روی ۹ نفر از آنها و وسایل خانه بنزین ریخته و فندک زدم که یک‌دفعه آتش به همه‌جا سرایت کرد. کمی سوختم و می‌خواستم فرار کنم که بازداشت شدم.
محمدمهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: تاکنون سه نفر از مصدومان فوت شده‌اند و تحقیقات برای روشن شدن دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha