شاید شما هم برای جبران کمبود ویتامین D با نظر پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنید، پس بد نیست بدانید یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی را برای افراد بالای ۶۰ سال کاهش دهد.

نقش مکمل ویتامین D در پیشگیری از حمله قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، «راشل نیل»، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که تحقیق بیشتر درباره فواید احتمالی ویتامین D در خطرات قلبی عروقی، به‌ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.» نیل افزود: «شواهد مفید برای افرادی که از استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا دیگر داروهای قلبی استفاده می‌کنند، قوی‌تر بود.»

او گفت: «این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که داروهایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می‌کردند، نشان داد و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش داد.»

نیل گفت: «مصرف دوز متوسط ویتامین D بعید است که مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند، ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتماً با مشورت پزشک این کار را انجام دهند.»

برای این مطالعه، محققان به‌طور تصادفی به بیش از 21 هزار مرد و زن ۶۰ تا ۸۴ ساله 60 هزار واحد بین‌المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند. محققان دریافتند که میزان حملات قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کردند. در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، میزان حملات قلبی ۱۹ درصد کمتر بود. با این حال، هیچ تفاوتی در میزان سکته مغزی در دو گروه مشاهده نشد. نکته مهم این‌که قبل از مصرف هر دارویی، حتی مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید و تداخل‌های دارویی را هم در نظر بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha