معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هشت هزار نیروی انسانی در شبکه بهداشت کشور که چهار هزار نفر آنان بهورزان هستند بزودی استخدام می‌شوند.

استخدام هشت هزار نیرو در شبکه بهداشت کشور/ بهره‌برداری بیش از هزار طرح بهداشتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسین فرشیدی روز سه شنبه در همایش تجلیل و تکریم فعالان شبکه بهداشت کشور که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد با تاکید بر تقویت نظام شبکه کشور، افزود: بر اساس منویات مقام رهبری باید شبکه بهداشت بازسازی و تقویت شود تا با هزینه کمتر سلامت مردم تامین گردد.

وی اظهارداشت: بیش از ۱۰ سال درگیر برنامه پزشک خانواده هستیم و باید این برنامه به یک کارنامه تبدیل شود، ایجاد فضای مناسب کاری، تقویت مراکز جامع شهری و روستایی سلامت و خانه‌های بهداشت، در تحقق این برنامه موثر است.


بهره‌برداری بیش از هزار طرح بهداشتی

معاون وزیر بهداشت از بهره برداری هزار و ۳۷ پروژه بهداشتی توسط رئیس جمهور در روزهای آینده خبر داد و افزود: چهار هزار پروژه بهداشتی نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و تقویت شبکه بهداشت در راستای ارتقای سلامت خانواده در دولت سیزدهم در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی مناسب در شبکه بهداشت کشور، افزود: حدود ۱۳۵ هزار نیروی بهداشتی که ۳۲ هزار نفر بهورز بوده مشغول فعالیت هستند و با استخدام هشت هزار نیروی انسانی کمبودها رفع می شود.

فرشیدی با بیان اینکه تامین مراقبین سلامت از ضروریات شبکه بهداشت است، اظهار داشت: تامین این مراقبین سلامت در برنامه پزشک خانواده مهم بوده و پل ارتباطی شبکه بهداشت و مردم محسوب می شود و بحث سلامت روان نیز باید در خانواده ها مورد توجه قرار گیرد و دولت در این راستا بودجه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: دستاوردهای ارزشمندی در سال‌های اخیر در شبکه بهداشت کشور ایجاد شده و باید افراد جامعه را بیشتر درگیر ارتقای سلامتشان کنیم تا از این شبکه خدمات دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha