سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 361877

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آکنه بزرگسالان می تواند به طور قابل توجهی درک زنان را در محیط های اجتماعی تغییر دهد.

زنان مبتلا به آکنه بار انگ را هم تحمل می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدسن نت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که آکنه بزرگسالان می تواند به طور قابل توجهی درک زنان را در محیط های اجتماعی تغییر دهد. جایی که آکنه روی صورت قرار دارد نیز درک بیننده را هم تغییر می دهد.

محققان حرکات چشم 245 شرکت کننده در مطالعه را که به تصاویر زنان با پوست شفاف یا آکنه در قسمت های مختلف صورتشان نگاه می کردند، بررسی کردند. چهره های مبتلا به آکنه به طور قابل توجهی کمتر جذاب، کمتر قابل اعتماد، کمتر موفق، با اعتماد به نفس پایین، کمتر شاد و کمتر مسلط درک شدند.

آکنه ای که عمدتاً در ناحیه U که در اطراف خط فک، دهان و چانه قرار دارد، کمترین امتیاز را برای جذابیت دریافت کرد و از نظر بصری آزاردهنده ترین آکنه در نظر گرفته شد.

دکتر مارک یانکوفسکی، نویسنده اصلی، استادیار پوست در دانشگاه نیکلاس کوپرنیک در تورون گفت:« این مطالعه به سؤالات ساده ای مربوط می شود: چه کسی بیشتر تحت تأثیر این بیماری است؟ کدام ضایعات باید ابتدا از بین بروند؟ با چه کسی تهاجمی تر رفتار کنم؟»

دکتر کریستوفر بونیک، دانشیار پوست در دانشکده پزشکی ییل افزود: «آنچه آنها واقعاً در تلاش برای رسیدن به آن هستند این است که آکنه روی صورت بیشترین تأثیر را بر نحوه درک افراد از آکنه خواهد گذاشت، چه تصوری از خود باشد یا یک فرد دیگر که به صورت نگاه می کند.»

در واقع مفهومی که آنها سعی دارند بیان کنند این است که اگر فردی دارای انواع بیشتری از آکنه در وسط صورت باشد، ممکن است کمی به پوست سالم نزدیکتر باشد و کمی کمتر آزاردهنده باشد. در حالی که به نظر می رسد اطراف دهان و پیشانی کمی بد و آزرادهنده است.

کریستوفر بونیک که بخشی از این مطالعه نبود، اخیراً یک مطالعه جداگانه انجام داده است که نشان می دهد ویزیت های پوست برای آکنه در بیماران زن بالغ در مقایسه با مردان بالغ بیشتر بود. بنابراین، زنان نگران این هستند که چگونه آکنه بر ظاهر آنها تأثیر می گذارد.

دکتر رامان مدان متخصص پوست در در نیویورک است. او در مورد تنظیم این مطالعه و اینکه آیا دیدن عکس ها روی صفحه کامپیوتر و ردیابی حرکات چشم مانند نگاه کردن به شخص است، شک داشت؛ اما او همچنین دریافته است که به نظر می رسد زنان بیشتر از مردان به دفتر او می آیند تا در مورد آکنه صحبت کنند.

مدن گفت: «به نظر می‌رسد که زنان بسیار بیشتر از مردان از این موضوع آزار می بینند. درواقع مردها برای یک موضوع نامربوط به من مراجعه می‌کنند و من می‌پرسم که آیا می‌خواهند آکنه‌شان را درمان کنند ؟ نیمی از زمان‌ها آنها می‌گویند: «اوه نه، من اهمیتی نمی‌دهم. من تمام زندگی ام این را داشته ام. اما اکثر اوقات وقتی صحبت از زنان می شود، آنها آماده صحبت در مورد آن هستند. احتمالاً به این دلیل است که آنها از نظر اجتماعی بیشتر از مردان تحت تأثیر آن هستند.»

در واقع، مطالعه دیگری در ایرلند نشان داد که به ویژه برای دختران و زنانی که آکنه دارند، انگ اجتماعی درک شده کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد و طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، آکنه شایع ترین بیماری پوستی در ایالات متحده است که سالانه 50 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. آکنه بزرگسالان نیز در حال افزایش است و تا 15 درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آکنه می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، رژیم غذایی، استرس و ژنتیک باشد.

خوشبختانه، برای افرادی که از آکنه رنج می برند، برنامه های درمانی برای رفع این مشکل وجود دارد، از جمله اسپیرونولاکتون خوراکی، روش های درمانی هورمونی و ایزوترتینوئین خوراکی.

بونیک گفت:« اگرچه این روش های درمانی یک گلوله جادویی نیستند، اما ارزش امتحان کردن را دارند.»

او همچنین اظهار داشت:«آیا داروهای کاملی وجود دارد؟ نه. با این حال، ما چند دارو داریم که می توانند به خوبی با آکنه زنان بالغ مقابله کنند.»

برای زنانی که ایزوترتینوئین خوراکی را در نظر می گیرند، که قبلاً به عنوان آکوتان شناخته می شد، مهم است که باردار نباشند یا در تلاش برای باردار شدن نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha