چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 361908

تغییر در شیوه‌ زندگی و استفاده از درمان‌های خانگی، می‌تواند به کاهش فرورفتگی چشم‌ها کمک کند.

8 درمان خانگی برای گودی زیر چشم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، درمان‌های خانگی گودی زیر چشم عبارت اند از:

1. مصرف آب کافی| افرادی که دچار گود افتادگی زیر چشم هستند، با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی‌های دیورتیک و ادرارآور، شاهد بهبودی تیرگی زیر چشم هستند. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند به جلوگیری از چشم‌های گودافتاده کمک‌ کند.

۲. خواب با کیفیت خوب| چشم‌های فرورفته اغلب یک شاخص است که نشان می‌دهد فرد به اندازه‌ کافی خواب با کیفیت خوب ندارد. به‌طور کلی بزرگ سالان به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند.

3. روغن بادام| چشم‌های فرورفته نشان می‌دهد که پوست زیر چشم مواد مغذی دریافت نمی‌کند. فضای زیر چشم را می‌توان با روغن بادام که سرشار از ویتامین E (بهترین ویتامین برای گودی زیر چشم و ویتامین حیاتی پوست) است، تغذیه کرد. روغن ویتامین E یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه‌کننده پوست است که یکی از بهترین ویتامین‌ها برای گودی چشم است.

4. سیب زمینی| سیب‌زمینی حاوی ویتامین C، آنزیم‌ها و نشاسته است که این مواد تغذیه‌کننده پوست نازک زیر چشم هستند. سیب‌زمینی خام سردشده، باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش تورم و ظاهر تیره رنگ می‌شود. سیب‌زمینی خام را می‌توان حدود ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داد.

5. چای کیسه‌ای| چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهاست. استفاده از چای کیسه ای با افزایش گردش خون و آرام‌ کردن عصب و عضلات چشم، باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود. دو عدد چای کیسه ای را برای حداقل ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید تا خیس بخورند و بعد از کمی سرد شدن به مدت حداقل ۱۰ دقیقه بر پوست زیر هر چشم قرار دهید.

6. خیار| تکه‌های خیار را برای اثر خنک‌کنندگی و کاهش تورم و تغییر رنگ پوست، می‌توان در زیر چشم‌ها قرار داد.

7. آب لیمو| آب لیمو یک سفیدکننده‌ طبیعی است و هنگامی که برای پوست زیر چشم استفاده می‌شود، باعث حذف سلول‌های مرده پوست و تغییر رنگ پوست می‌شود. ضروری است به منظور کاهش سوزش پوست، آب لیمو را با آب رقیق کنید. توجه داشته‌باشید که آب لیمو را به دور از چشم خود نگه‌دارید.

8. خراطین برای گودی چشم| روغن خراطین کلاژن سازی و الاستیسیته‌ پوست را زیاد می‌کند. همین کار باعث تقویت پوست زیر چشم‌ها می‌شود. کسانی که از روغن خراطین استفاده می‌کنند، پوست زیر چشم‌های آن‌ها تقویت می‌شود و رنگ بهتری به خود می‌گیرد. البته به خاطر داشته‌باشید که استفاده از آن نیازمند تداوم است. فراموش نکنید این اقدامات جایگزینی برای مراجعه و مشورت با پزشک نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha