خیره شدن به صفحه نمایش می تواند باعث خستگی چشم شود. در اینجا نکاتی برای جلوگیری از آن وجود دارد

 برای سلامت چشمانتان این کارها را انجام دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی میلیون‌ها نفر هر روز ساعت‌ها به نمایشگرها نگاه می‌کنند و چشمان خود را خسته می‌کنند. یک چشم پزشک در کالج پزشکی بیلور در هیوستون نکاتی را برای کاهش فشار چشم و سردرد ارائه می دهد.

دکتر مسیح احمد، استادیار و چشم پزشک می گوید: «ما برای مدت طولانی روی یک شی تمرکز می کنیم، مخصوصاً یک شی که از نزدیک است، مانند صفحه رایانه یا تلفن و به عضلات چشم خود فرصت استراحت نمی دهیم. و اگر به عضلات خود زمان کافی برای استراحت ندهید، می تواند باعث ایجاد تنش در آن عضلات شود.»

خشکی چشم همچنین می‌تواند باعث خستگی چشم شود، زیرا هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون یا کار با رایانه ناخودآگاه کمتر پلک می‌زنید.

احمد پیشنهاد کرد که هنگام کار در مقابل صفحه از قانون 20-20-20 پیروی کنید.

هر 20 دقیقه یک بار 20 ثانیه استراحت کنید و روی چیزی در فاصله 20 فوتی تمرکز کنید تا به چشمان خود استراحت دهید و در صورت خشکی چشم از اشک مصنوعی استفاده کنید.خستگی طولانی مدت چشم می تواند باعث سردرد شود.

اگر آستیگماتیسم دارید ممکن است به تمرکز و انرژی بیشتری نیاز داشته باشد که منجر به خستگی چشم شود.

«ممکن است بیشتر در تلاش برای به دست آوردن آن افکت سوراخ سوزنی نگاه کنید تا همه چیز واضح تر به نظر برسد. اگر آستیگماتیسم شما اصلاح نشود، آستیگماتیسم همچنین می‌تواند باعث شود که همه چیز مخدوش به نظر برسد.

عینک هایی که خیلی محکم روی شقیقه های شما می نشینند نیز می توانند باعث سردرد شوند.

دکتر احمد خاطرنشان کرد:« از آنجایی که غینک دورتر از چشم شما می نشینند، ممکن است به قدرت بیشتری از ماهیچه های چشم نیاز داشته باشند تا بتوانند روی کارهای نزدیک تمرکز کنند در حالی که لنزهای تماسی روی چشم شما می نشینند، بنابراین میزان قدرت تمرکزی که ممکن است نیاز داشته باشید کاهش می یابد.»

اگر با عینک باز هم سر درد دارید، جراحی مانند لیزیک را در نظر بگیرید. این می تواند بهترین دید اصلاح شده شما را بدون نیاز به عینک یا تماس به شما ارائه دهد.

وقتی بزرگسالان به سن 40 تا 50 سالگی می رسند، توانایی تمرکز از نزدیک کاهش می یابد. در آن مرحله، ممکن است برای جلوگیری از چروکیدگی و خستگی چشم نیاز به عینک مطالعه داشته باشید.

نورپردازی نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. او گفت، اگر جلوی مانیتور کار می کنید، نور اتاق و صفحه کامپیوتر باید مشابه باشد. داشتن نور ملایم پس‌زمینه در پشت صفحه‌نمایش رایانه‌تان می‌تواند مفید باشد.


با نشستن در یک اتاق تاریک با صفحه نمایش روشن می توانید چشمانتان را خسته کنید.

زمانی که ما روی رایانه کار می کنیم و وقت خود را با صفحه نمایش می گذرانیم، این امر رایج تر می شود. خشکی چشم افزایش می یابد و علائم خستگی چشم نیز بیشتر میشود، بنابراین مکررا استراحت کنید و در فضایی با نور خوب کار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha