دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری از وجود ۷۰ هزار معتاد متجاهر در کشور خبر داد و گفت: لایحه افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر با قید فوریت توسط رئیس جمهور به مجلس ارسال شده است که در صورت تصویب این لایحه، معتادان متجاهر حداقل دو سال در مراکز نگهداری می‌شوند.

وجود ۷۰ هزار معتاد متجاهر در کشور/ ارسال لایحه افزایش مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر به مجلس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه فاز جدید مرکز درمان و کاهش آسیب سروش (مرکز ترک اعتیاد پلیس) اظهار داشت: یکی از بزرگترین حلقه‌های مفقوده در روند درمان و ترک اعتیاد معتادان متجاهر، بحث اشتغالزایی و یاد دادن مهارت به آنها است.

وی افزود: معتادان متجاهر بعد از جمع‌آوری در گام اول سم‌زدایی می‌شود و به‌تدریج مراحل درمان آنها طی می‌شود، اما اگر این افراد مهارتی را یاد نگیرند و دارای کار نباشند، بعد از اینکه به جامعه برگردند، مجددا به دلیل این که جامعه آنها را جذب نمی‌کند به سراغ اعتیاد می‌روند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: پلیس برای جمع‌آوری ترک اعتیاد و اشتغالزایی معتادان متجاهر وظیفه ذاتی ندارد، اما طبق مسئولیت اجتماعی خود پای کار آمده است و این موضوع را پیگیری می‌کند. ما از دیگر دستگاه‌ها هم درخواست می‌کنیم تا مانند پلیس پای کار بیایند.

مومنی گفت: هم‌اکنون در تهران بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر داریم که برای نصف این رقم ظرفیت اشتغالزایی وجود دارد. در کل کشور ۷۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که نیاز داریم برای ۵۰ هزار نفر آنها مراکز و ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و اشتغالزایی ایجاد شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: در حال حاضر در شرایط خاص، مراکز ما نهایتا می‌توانند معتادان متجاهر را تا یک سال نگهداری کنند، اما شرایط مطلوب این است که این افراد حداقل دو سال نگهداری شوند.

مومنی در پایان گفت: اخیرا لایحه افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر با قید فوریت توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شده است که در صورت تصویب این لایحه معتادان متجاهر حداقل دو سال در مراکز نگهداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha