چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 362959

 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توانیم از چشم و صدای خود برای نشان دادن ضریب هوشی بالاتر استفاده کنیم.

با این ترفند باهوش به نظر می‌رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا از سایکولوژی، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حفظ تماس چشمی هنگام صحبت کردن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای باهوش‌تر به نظر رسیدن است البته راه‌های رایج دیگر برای باهوش‌تر به نظر رسیدن شامل صحبت کردن به صورت دلنشین، واضح و سریع است.

این نتایج حاصل از تحقیقی است که در آن افراد سعی می‌کردند، هوشمندانه در مورد یک موضوع اختصاصی صحبت کنند و این داده‌ها با اطلاعات افرادی مقایسه شد که هیچ دستورالعملی در مورد نحوه عمل به آنان داده نشد.

محققان هوش ظاهری افراد را از طریق ویدیو ارزیابی کردند. حفظ تماس چشمی در حین صحبت کردن به‌عنوان باهوش‌ترین ظاهر رتبه‌بندی شد.

در واقع، آزمایش‌های هوش نشان داد، افرادی که تماس چشمی داشتند در واقع باهوش‌تر بودند. دو نشانه دیگر از ضریب هوشی بالا حفظ تماس چشمی در حین گوش دادن و راست ایستادن بود.

با این حال، هیچ یک از اینها با هوش اندازه‌گیری شده افراد مرتبط نبود اما می‌توان از آنها برای باهوش به نظر رسیدن استفاده کرد زیرا تصور درستی ایجاد می‌کنند.

راه‌های دیگر برای باهوش‌تر به نظر رسیدن صحبت کردن برای مدت طولانی، داشتن بیانی مطمئن از خود و پاسخگو بودن بود. اگرچه مردم از این روش‌ها خود به خود استفاده نمی‌کردند.

محققان دریافتند که نگاه کردن در حین صحبت کردن، رفتاری کلیدی بود و به‌طور قابل توجهی با ضریب هوشی همبستگی داشت و با موفقیت توسط اهداف مدیریت تاثیر، دستکاری شد و به رتبه‌بندی هوش درک بالاتر کمک کرد.

در کنار تماس چشمی بیشتر، راه‌های دیگری برای باهوش‌تر به نظر رسیدن در این مطالعه فهرست شد که سبک گفتار دلنشین، ارتباط واضح یا قابل درک، سرعت گفتار سریعتر بودند که همگی با رتبه‌بندی هوش و درک بالاتر مرتبط هستند.

نتایج این تحقیق در نشریه Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha