شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 363046

استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خشکی چشم شایع ترین بیماری چشمی در کشور است که به دلیل استفاده از گوشی هوشمند و وسایل الکترونیک رخ می دهد.

شایع ترین بیماری چشمی در ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران در خصوص درمان بیماری های چشم و چالش های درمان امروز شنبه ۲۰ آبان 1402 برگزار شد.

حسین آقایی،دبیر علمی ششمین همایش بیماری های چشم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تازه های چشم پزشکی و دانشگاه ایران درباره چالش های درمان چشم مشارکت دارد، گفت:فرد شرکت کننده می تواند اطلاعات خود را درباره قرنیه،گلوکوم و سایر بیماری های چشم بروز کند.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه درخصوص بیماری قرنیه سه روش درمان عیوب انکساری بحث و تبادل نظر می کنیم، گفت: این همایش ۲۴ تا ۲۶ آبان 1402 برگزار خواهد شد.

وی درباره شایع ترین بیماری چشم در کشور،ابراز کرد:خشکی چشم به دلیل استفاده از گوشی هوشمند و لپ تاپ بیشترین بیماری چشمی در کشور است.

آقایی هشدار داد:در آینده با طوفان خشکی چشم در کودکان به دلیل مصرف زیاد از وسائل الکترونیکی روبرو می شویم.در دنیا برنامه منظمی تدوین شده تا معاینه چشم کودکان در سنین ۶ ماهگی،سه سالگی و ۵ سالگی انجام شود .

محمود جباروند،رئیس انجمن چشم پزشکی هم در این نشست خبری با بیان اینکه چشم پزشکی در ایران به دلیل تبحر پزشکان و امکانات و تجهیزات در سطح بالایی قرار داشته و هیچ کمبودی ندارد، گفت: اعمال پیوند قرنیه در ایران با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت انجام می شود.بیش از ۱۴۰۰ بیمار در سال تحت پیوند قرنیه قرار می گیرند.

وی با اشاره به انواع پیوندهای قرینه چشم،افزود:گاهی پیوندهای چشم با لیزر و برخی نیز با روش سنتی انجام می شود.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه هزینه پیوند قرنیه در ایران از همه کشورها پایین تراست،گفت:سطح کیفی چشم پزشکی ایران اگر بالاتر از آمریکا نباشد کمتر نیست.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم به دلیل معاینه چشم در کودکان کاهش داشته است،خاطرنشان کرد:پیوند قرنیه یا از بانک چشم یا از فرد مرگ مغزی انجام می شود.

این پزشک با انتقاد از تعرفه های پایین چشم پزشکی،افزود:این باعث شده مراکز درمانی توان تهیه تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی را نداشته باشند و این باعث لطمه دیدن درمان می شود.

جباروند تاکید کرد:هیچ کمبودی در خصوص متخصصان چشم پزشکی در ایران نداریم و در تمام نقاط دورافتاده کشور چشم پزشکی داریم اما مراکز دانشگاهی اتاق عمل را تجهیز نمی کنند و فقط بیمار ویزیت می شود.

محمد مهدی صدوقی، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری این همایش،ابراز کرد:در این همایش علاوه بر اینکه بیماری های مختلف چشم پزشکی که مورد بررسی قرار می گیرد، نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری های چشم هم بررسی می شود.

وی با بیان اینکه از هوش مصنوعی درباره درمان قرنیه و گلوکوم استفاده می شود،افزود:هوش مصنوعی به عنوان کمک کننده و مشاور در کنار چشم پزشک قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha