شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 363759

کاشت مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند و مژه های بلند و پر پشتی را برای خود داشته باشند و از زیبایی

چرا نباید کاشت مژه انجام بدهیم؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر لادن ناظمی، متخصص پوست مو و زیبایی نوشت: کاشت مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند و مژه های بلند و پر پشتی را برای خود داشته باشند و از زیبایی چشمان خود لذت ببرند. داشتن مژه های ضخیم و پر پشت یکی از چیز هایی است که تقریباً همه افراد خواهان آن هستند؛ اما برخی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر یک سری عوامل محیطی فرد دارای مژه های کم پشتی است و برای رفع این موضوع و مشکل سراغ روش های مختلفی می روند.

با وجود اینکه کاشت مژه به عنوان یک عمل زیبایی به جهت بهبود ظاهر انجام می‌شود؛ اما پزشکان در مورد انجام آن هشدار داده‌اند و معتقدند که این جراحی می‌تواند منجر به عوارض شدیدی از جمله نرشیازیس ( بدجهتی یا جهت ناهماهنگ مژه‌ها) و در موارد شدید و در صورت رعایت نکردن نکات ضروری یا انجام شدن آن توسط افراد غیرمتخصص حتی منجر به اختلالات بینایی شود.

نحوه کاشت مژه

اکستنشن کار، هر دو چشم شما را به آرامی تمیز می‌کند. برای جلوگیری از چسبیده شدن تصادفی مژه‌های طبیعی پلک پایین به قسمت پلک بالایی، مژه‌های پلک پایین شما را با نوار جراحی به پوست شما می‌چسباند. سپس مژه‌های طبیعی شما، به طور معمول با یک موچین یا وسیله دیگر، جدا می‌شوند. یک مژه مصنوعی با یک قطره کوچک چسب به قسمت بالای مژه جدا شده چسبیده می‌شود. این روند برای کل مژه‌های هر دو چشم شما تکرار خواهد شد.

عوامل مؤثر بر عوارض کاشت مژه

این آسیب‌ها در اثر سهل انگاری تکنسین در رعایت بهداشت و آماتور بودن آن در انتخاب اکستنشن مناسب رخ می‌دهد. از جمله رایج‌ترین این سهل انگاری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از وسایل آلوده و غیر استریل
  • برخورد چسب اکستنشن با چشم
  • استفاده از چسب اکستنشن نامرغوب
  • آغشته کردن اکستنشن‌ها به مقدار بیش از اندازه چسب
  • استفاده از اکستنشن‌های بی‌کیفیت
  • به کار بردن اکستنشن‌های سنگین بر روی مژه‌های طبیعی

خطرات کاشت مژه

بیشتر خطرات و عوارض اکستنشن مژه دائم یا موقت ناشی از واکنش پوست یا حساسیت به مواد شیمیایی است که در چسب‌های استفاده شده وجود دارد. به جز این انجام کار در محیط‌ها و ابزارهای غیربهداشتی خود بخش مهمی از عوارض اکستنشن مژه تار به تار است. علائمی که ممکن است در این روش آرایشگری تجربه کنید عبارتند از:

عفونت

ایجاد عفونت از جدی‌ترین عوارض اکستنشن مژه مصنوعی ست. اکستنشن‌ها می‌توانند کثیفی و باکتری‌ها را به دام بیندازند و منجر به عفونت‌های جدی از جمله چشم صورتی شود.

واکنش آلرژیک

یکی دیگر از عوارض اکستنشن مژه دائمی یا موقت چسب‌هایی است که حین کار استفاده می‌شود. چسب‌های مژه حاوی فرمالدئید هستند که می‌تواند در طول زمان واکنش آلرژیک شدیدی ایجاد کند که می‌تواند منجر به ترشح و پوسته پوسته شدن شود. فرمالدئید یک ماده‌ی سرطان‌زا نیز شناخته شده است.

ریزش مژه

علت ریزش اکستنشن مژه به خاطر سنگینی ست که روی تارهای مژه‌ی اصلی ایجاد می‌کنند. این مشکلی یکی از اصلی‌ترین عوارض اکستنشن مژه والیوم یا گربه‌ای است که طول‌ تارها بلندتر است و در نتیجه وزن بیشتری دارند. حتی اگر مژه‌ها دچار ریزش نشوند یکی از مشکلات رایجی که در اثر چسباندن مژه ایجاد می‌شود. ماداروزیس است وضعیتی که در آن به صورت عصبی خودتان نسبت به کشیدن مژه‌ها اقدام می‌کنید که منجر به آلوپسی کششی می‌شود. این کار به فولیکول موی مژه آسیب می‌رساند که می‌تواند منجر به از بین رفتن دائمی تارهای مو شود.

گیر افتادن مژه در چشم

حتی اگر اکستنشن مژه به درستی چسبانده شود و ریزش طبیعی داشته باشد، باز هم این ریزش می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. در موارد کمتر محتمل، مژه‌ی ریخته شده در غشای شفاف کره چشم گیر می‌افتد. در این شرایط اگر احساس جسم خارجی در چشم خود دارید که برطرف نمی شود، باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

درماتیت پلک

درماتیت پلک (که به آن اگزمای پلک، درماتیت دور چشم یا درماتیت اطراف چشم نیز گفته می‌شود) نوعی درماتیت تماسی است. همانطور که از نام آن پیدا است، این یک بیماری پوستی است که در اثر تماس پلک های شما با چیزی (مانند تارهای مژه مصنوعی) ایجاد می‌شود یا محرک فیزیکی که به آن حساسیت دارید تحریک می‌شوید.

بلفاریت

یکی دیگر از عوارض بعد از اکستنشن مژه، التهاب پلک‌ها است. بلفاریت معمولاً هر دو چشم را در امتداد لبه‌های پلک درگیر می‌کند. بلفاریت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که غدد ریز چربی در نزدیکی پایه‌ی مژه‌ها مسدود شده و باعث تحریک و قرمزی می‌شود. چندین بیماری و شرایط می‌توانند باعث بلفاریت شوند یکی از آنها اکستنشن مژه است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در کاشت مژه با موارد زیر رو به رو شدید به پزشک مراجعه کنید:

  • پرخونی در چشم
  • خارش پوست پلک
  • ترشح از لبه پلک
  • درد در چشم
  • قرمزی در لبه پلک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha