چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

 زگیل اساساً مشکلات پوستی ایجاد شده توسط ویروس پاپیلومای انسانی  (HPV) است. هنگامی که ویروس با پوست شما تماس پیدا می کند، باعث عفونت می شود.

سوال هایی رایج درباره زگیل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هنری فورد، هیچ راهی برای فرار از زگیل ها وجود ندارد. آنها همچنین فوق العاده رایج و بسیار مسری هستند. بنابراین، هر چه سریعتر از شر زگیل خلاص شوید، بهتر است.

دکتر لوری کوهن، متخصص پوست در Henry Ford Health می گوید: «زگیل های معمولی معمولاً بی ضرر هستند و اغلب به مرور زمان خود به خود ناپدید می شوند اما بسیاری از مردم نمی‌خواهند منتظر بمانند، بنابراین به درمان‌های بدون نسخه یا خانگی روی می‌آورند تا زگیل‌های گاهی دردناک را از بین ببرند.»

زگیل چیست؟

پاسخ: زگیل اساساً مشکلات پوستی ایجاد شده توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. هنگامی که ویروس با پوست شما تماس پیدا می کند، باعث عفونت می شود. زگیل ها می توانند بزرگ و ناهموار یا صاف و کوچک باشند. در هر صورت، احتمال بیشتری دارد که روی پوست ترک خورده ظاهر شوند: مناطقی مانند کوتیکول‌های آسیب دیده، ناخن‌ها یا زخم‌های ناشی از اصلاح. کودکان بیشتر در معرض ابتلا به زگیل هستند زیرا سیستم ایمنی آنها هنوز دفاعی در برابر HPV ایجاد نکرده است.

چگونه در معرض سویه HPV که باعث زگیل می شود قرار می گیرید؟

پاسخ: ما در طول زندگی روزمره خود در معرض ویروس قرار می گیریم. HPV در محیط های گرم و مرطوب مانند تشک های یوگا، تجهیزات باشگاه و حتی دست های عرق کرده رشد می کند. هنگامی که HPV را دریافت می کنید، از ایمنی موضعی پوست دور می شود و یک ضایعه پوستی ایجاد می کند. بسته به گونه‌ای از HPV که در معرض آن قرار گرفته‌اید، زگیل‌ها می‌توانند اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی داشته باشند.

زگیل ها معمولاً در کجا ظاهر می شوند؟

پاسخ: انواع مختلفی از زگیل ها از جمله زگیل معمولی، زگیل مسطح و زگیل کف پا وجود دارد. زگیل‌ها بیشتر روی دست‌ها و پاهای شما ظاهر می‌شوند، اگرچه می‌توانند در سایر قسمت‌های بدن نیز ظاهر شوند. زگیل تناسلی توسط یک سویه کاملاً متفاوت از HPV ایجاد می شود و نیاز به درمان پزشکی دارد.

سویه HPV که باعث زگیل می شود با سویه ای که باعث زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم می شود چه تفاوتی دارد؟

پاسخ: بیش از 150 نوع مختلف HPV وجود دارد. هر کدام دوست دارند به یک سطح خاص از پوست حمله کنند. بیش از 40 نوع از این نوع به پوستی که اندام های جنسی، دهانه رحم و دهانه مقعد را می پوشاند حمله می کنند. سویه های مختلف باعث ایجاد زگیل های معمولی و کف پا می شوند که انگشتان، صورت و کف پا را درگیر می کنند.

بهترین راه های پیشگیری از زگیل چیست؟

پاسخ: مراقب محیط اطراف خود باشید و در مکان های عمومی اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.به جای اینکه پابرهنه روی کف استخر راه بروید، دمپایی بپوشید. دمبل ها و وسایل بدنسازی را قبل از استفاده پاک کنید. مراقب بریدگی‌ها و خراش‌های کوچک باشید: HPV در صورت آسیب پوستی، خطر بیشتری برای شما دارد. مهمتر از همه، شستن صحیح دستها را خوب تمرین کنید. این کار نه تنها به جلوگیری از انتقال HPV کمک می کند، بلکه به محافظت از شما در برابر سایر عفونت ها نیز کمک می کند.

بهترین درمان برای زگیل چیست؟

پاسخ: درمان‌های بدون نسخه حاوی اسید سالیسیلیک می‌توانند به از بین بردن پوست ضخیم شده کمک کنند، به‌ویژه زمانی که از آن‌ها همراه با سنگ سنباده یا سنگ پا استفاده می‌کنید. فقط مطمئن شوید که از همان ابزار برای اهداف دیگری استفاده نکنید و زمانی که زگیل از بین رفت آن را دور بیندازید. برای ریشه کن کردن ویروس، زگیل را با چسب نواری بپوشانید. چسب نواری را به مدت چند هفته روی زگیل بزنید و هر روز آن را عوض کنید تا زگیل از بین برود.

کدامیک از داروهای بدون نسخه کمتر موثر هستند؟

پاسخ: از مصرف داروهای بدون نسخه ای که وعده ریز کردن زگیل را می دهند خودداری کنید. در حالی که آنها برای شبیه سازی نیتروژن مایعی که ممکن است در مطب متخصص پوست دریافت کنید طراحی شده اند، به اندازه کافی سرد نمی شوند تا زگیل را از بین ببرند. در واقع، در شرایط مناسب، این محصولات می توانند در واقع ویروس را بیشتر گسترش دهند.

آیا زگیل می تواند منجر به عوارض سلامتی شود؟

پاسخ: زگیل به احتمال زیاد منجر به نگرانی‌های عمده سلامتی نمی‌شود، اما ممکن است باعث آسیب شود. مهمتر از آن، زگیل ها می توانند شرایط سلامتی را تقلید کنند که نیاز به درمان دارند، از جمله انواع خاصی از سرطان پوست. اگر درمان‌های خانگی مؤثر نبودند و متوجه رشد، تغییر زگیل شدید، یا اگر فعالیت‌های روزانه‌تان را محدود می‌کند، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. تعداد زیادی درمان در مطب برای از بین بردن ضایعات دردناک وجود دارد.

نگرانی درباره زگیل

زگیل نه تنها از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و بلکه بسیار مسری است. شما می توانید با لمس زگیل روی بدن خود یا شخص دیگری، یا تماس با چیزی که فرد دارای زگیل لمس کرده است، مانند حوله ورزشگاه، حمام یا دستمال شستشو، زگیل را پخش کنید.

در حالی که نمی توانید به طور کامل از قرار گرفتن در معرض فشار HPV که باعث زگیل می شود اجتناب کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به زگیل انجام دهید:

  • دست های خود را مرتب بشویید.
  • یکپارچگی پوست خود را حفظ کنید (بدون بریدگی).
  • به طور مرتب پوست خود را مرطوب و سالم نگه دارید.
  • ناخن های خود را نجوید.
  • بعد از حمام کردن در باشگاه از حوله های تمیز و تازه استفاده کنید.
  • زمانی که در یک استخر عمومی یا در رختکن هستید، دمپایی بپوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha