مدیرعامل موسسه خیریه محک، تومورهای چشمی را یکی از سرطان‌های شایع در کودکان دانست.

تومورهای چشمی یکی از سرطان‌های شایع در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، با هدف بهبود خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان چشم (رتینوبلاستوما) تفاهمنامه‌ای میان محک و مؤسسه پیشگیری از نابینایی (مپینا) و پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منعقد شد.

آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با بیان آنکه محک همواره خود را متعهد به گسترش فعالیت‌های پایدار و حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها می‌داند، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های محک جهت ایفای این تعهد، کوششی وسیع در حوزه تحقیقات است. بر همین اساس مرکز تحقیقات خون و سرطان محک از همان ابتدای فعالیت بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان محک با ظرفیتی محدود فعالیتش را آغاز کرد.

وی افزود: این مرکز در آبان ۱۳۹۷ با افزایش ظرفیت و توانمندی‌های خود در زمینه خون و سرطان توانست خود را به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی فعال در حوزه اختصاصی سرطان کودک معرفی کرده و موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت شود.

احمدیان ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ دوره جدید فعالیت‌های مرکز تحقیقات خون و سرطان محک با نظارت مستقیم انجمن خون و سرطان کودکان به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه علمی و پژوهشی در زمینه سرطان‌های کودکان، آغاز شده است. این اقدام به همراه استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و تخصصی سطح کشور، منجر به افزایش چشم‌گیر بار علمی و فعالیت‌های پژوهشی شده است.

مدیرعامل محک، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه ساله با مؤسسه پیشگیری از نابینایی (مپینا) و پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از جمله دستاوردهای اخیر این مرکز دانست و گفت: با توجه به اینکه تومورهای چشمی یا رتینوبلاستوما یکی از سرطان‌های شایع در کودکان است، محک تصمیم گرفت با طرفین این تفاهم‌نامه پروژه مشترکی با هدف مطالعات دارویی، پیش بالینی و مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دهد. همکاری در برگزاری سمینارها و همایش‌های مشترک از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: مرکز تحقیقات محک، فعالیت‌های پژوهشی خود را به صورت مستقل و در همکاری با مؤسسات و سازمان‌های مشابه، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی انجام می‌دهد؛ بر همین اساس، این تفاهم‌نامه تحقیقاتی مشترک را منعقد کرده است تا در زمینه توانمندسازی حوزه سلامت و حل مشکلات و معضلات علمی-تحقیقاتی با یکدیگر همراهی کنند.

در این مراسم، محمد فراموش فوق تخصص انکولوژی اطفال و رئیس مرکز تحقیقات محک ابراز امیدواری کرد که با اجرای پروژه‌های مشترک بین محک و مپینا بویژه در موضوع بیماری ریتینوبلاستوما دریچه‌های جدیدی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان باز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha