معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که معلولان جسمی - حرکتی با آن مواجه‌اند، ازدواج است، گفت: جمعیت هلال‌احمر در تلاش است تا با کمک متخصصان مشاوره توان‌بخشی به حل این چالش کمک کند.

ورود هلال احمر به حل چالش‌های ازدواج معلولان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیمان نامدار با اشاره به‌ضرورت حل چالش‌های ازدواج معلولین حرکتی و جسمی، گفت: درست است که در فرآیند ازدواج، آن‌ها با مشکلات جدیدی مواجه می‌شوند؛ اما به لحاظ روانی می‌توانند به آرامش برسند و در زندگی احساس آرامش و خوشبختی کنند، مگر معلول از نظر احساس از فرد سالم چه کم دارد؟

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر با طرح این سؤال که چه کنیم تا چالش‌های ازدواج معلولین حرکتی را تسهیل کنیم؟ گفت: مداخله‌های روان‌شناختی باید در جهت بُعد فردی - اجتماعی برای کم‌کردن چالش‌های ازدواج این افراد انجام بگیرد. همچنین، در بُعد اجتماعی، جامعه نیازمند آگاهی و آماده‌سازی محیط برای پذیرش ازدواج معلولین است. باید فرهنگ درک معلولیت و برخورد با معلولان را بیاموزیم و به فرزندانمان نیز آموزش دهیم. باید باور کنیم در پس بسیاری از جسم‌های ناتوان و آسیب‌پذیر، روحی بزرگ و افکاری والا نهفته است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در تمامی سطوح در خدمت به قشر معلول قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۷۹ مرکز توان‌بخشی و ۲۰۵ واحد توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر در شهرهای مختلف کشور مشغول خدمت‌رسانی به معلولین هستند.

نامدار ادامه داد: معلولیت پدیده‌ی نوظهوری نیست که نتوان برای آن، آنی تصمیم‌گیری کرد. تمام زیرساخت‌های فیزیکی جامعه، از مبلمان شهری معلولین گرفته تا تجهیزات حمل‌ونقل شهری عمومی یا شخصیِ ویژه معلولین، حکایت از قدمت این خدمات دارد، اما باید مستمر، بازبینی شود و مرتب به تقویت، تکثیر و به‌روزرسانی آن‌ها کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha