دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 364274

خشم پسر جوان منجر به قتل دختر نوجوان مقابل چشم رهگذران شد.

سلاخی دختر ۱۷ ساله در انظار عمومی/ هویت قاتل لو رفت!

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: ساعت ۲۰ پنج‎شنبه گذشته دختر نوجوانی که کاپشن آجری‌رنگ به تن داشت، مقابل چشمان وحشتزده رهگذران و عابران در خیابان شهید شفیعی هدف ضربات هولناک کارد قرار گرفت. پسر جوان چنان با چهره‌ای خشم‌آلود تیغه کارد را بر نقاط مختلف پیکر دختر نوجوان فرود می‌آورد که هیچ‌کس را جرأت نزدیک شدن به وی نبود.

لحظاتی بعد جیغ‌های دلخراش دختر در حالی خاموش شد که پیکر غرق خون وی کنار خیابان افتاد و خون زیادی درون جوی حاشیه خیابان سرازیر شد. ضارب خشمگین که با رفتار دهشتناک خود ولوله عجیبی توام با ترس و وحشت به راه انداخته بود، کارد خون‌آلود را کنار پیکر نیمه‌جان دختر انداخت و از مقابل چشمان حیرتزده رهگذران و کسبه محل گریخت

طولی نکشید که نیروهای امدادی و پلیس از راه رسیدند، اما دختر مذکور با ۲۰ ضربه کارد به قتل رسیده بود.

عقربه‌های ساعت نهم آذر به ۲۰ شب رسیده بودند که توقف خودروی حامل قاضی ویژه قتل عمد در محل وقوع جنایت به همهمه‌ها و حدس و گمان‌های تجمع‌کنندگان اطراف جسد پایان داد و نیروهای انتظامی تلاش کردند افراد زیادی را متفرق کنند که اطراف جسد حلقه زده بودند و نگران و مضطرب درباره این جنایت آشکار سخن می‌گفتند.

دقایقی بعد تحقیقات میدانی قاضی دکتر صادق صفری در حالی آغاز شد که برخی از شاهدان عینی ضارب را جوانی حدود ۲۲ ساله معرفی کردند. کارد خون‌آلود برای انجام آزمایش‌‎های تخصصی تحویل عوامل بررسی صحنه جرم شد و بررسی‌های جنایی با اظهار نظر دکتر رضازاده (پزشک قانونی) مبنی بر اینکه حدود ۲ ساعت از وقوع جنایت می‌گذرد، در حالی ادامه یافت که مشخص شد دختر ۱۷ ساله «زینب- الف» نام داشت و به خاطر اختلافات خانوادگی با نامزدش هدف ضربات کارد وی قرار گرفته است.

در همین حال برادر مقتول به صحنه جنایت وارد شد و «احمد- ح» را قاتل خواهرش معرفی کرد. او به قاضی صفری گفت: خواهرم حدود ۸ ماه قبل به عقد احمد درآمد، ولی نامزد خواهرم به وعده‌ها و قول و قرارهایش برای پرداخت ۳۰ میلیون تومان شیربها به خانواده عروس عمل نکرد.

قرار بود او برای خواهرم طلا بخرد و مجلس جشن برگزار کند. با وجود این هیچ‌کدام از توافق‌های خانوادگی را جدی نگرفت و فقط امروز و فردا می‌کرد.

با لو رفتن هویت ضارب، بی‌درنگ گروهی از کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی با دستور محرمانه و راهنمایی‌های تجربی قاضی ویژه قتل عمد مشهد راهی محل سکونت پدر احمد (متهم فراری) شدند که در همان نزدیکی زندگی می‌کرد، اما کسی در حیاط را باز نکرد به همین دلیل کارآگاهان در حضور مقام قضایی و با گشودن قفل‌ها در حالی وارد منزل مذکور شدند که لکه‌هایی از خون روی پله‌های ساختمان سه طبقه تا پشت‌بام وجود داشت، اما هیچ‌کس در منزل نبود؛ بنابراین فرضیه فرار متهم به همراه خانواده‌اش قوت گرفت و بدین ترتیب رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری وارد مرحله جدیدی شد.

از سوی دیگر بررسی‌های نامحسوس کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده به مرحله عملیاتی رسیده بود، نشان از خروج «احمد- ح» به خارج از مشهد داشت.

به همین دلیل احتمال خروج وی از کشور در حالی زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت که متهم به قتل نیز همانند خانواده مقتول تبعه کشور افغانستان بود؛ بنابراین قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور ارسال مشخصات و تصاویر متهم به همه مراکز انتظامی و مرزبانی را صادر کرد، اما طولی نکشید که ردزنی‌های اطلاعاتی به نتیجه رسید و مشخص شد که احمد به شهرستان پیشوا گریخته است.

همزمان با شناسایی مخفیگاه متهم به قتل فراری، بی‌درنگ هماهنگی‌های قضایی صورت گرفت و بدین ترتیب گروهی از کارآگاهان ورزیده دایره اداره جنایی که برای انجام عملیات محرمانه دیگری در تهران به سر می‌بردند، عازم پیشوا شدند و روز گذشته در یک عملیات ضربتی متهم و پدر و مادرش را در منزل یکی از بستگانشان به دام انداختند.

متهم به قتل بعد از انتقال به مقر انتظامی در پیشوا به قتل نامزدش در منطقه گلشهر مشهد اعتراف کرد و در بازجویی‌های مقدماتی گفت با نامزدم در محل قبلی سکونت آن‎ها آشنا شدم و به طور سنتی پای سفره عقد نشستیم، اما خیلی زود اختلافات بین ما شروع شد به طوری که دیگر نامزدم به من محل نمی‌گذاشت و حتی پاسخم را نمی‌داد.

این اختلافات در حالی به اوج رسید که رابطه ما به‌شدت کمرنگ شده بود و او حتی نام مرا از گوشی تلفن خودش حذف کرد.

وی ادامه داد: من هم که از رفتارهای عجیب نامزدم بسیار عصبانی بودم، او را زیر نظر گرفتم چراکه در یک کارگاه خیاطی در همان منطقه مشغول کار بود تا این‎که بالاخره عصر پنجشنبه هنگامی که از خیاطی به خانه بازمی‌گشت، کارد آشپزخانه را برداشتم و او را در حاشیه خیابان هدف ضربات کارد قرار دادم و سپس به تهران گریختم.

تحقیقات درباره ابعاد دیگر این جنایت وحشتناک همزمان با انتقال متهم به مشهد و با دستور ویژه مقام قضایی توسط سروان منفرد (افسر پرونده) ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha