ابراهیم رئیسی حکم ریاست علی فتحی آشتیانی را در شهریور ماه امسال برای تصدی ریاست سازمان نظام‌ روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران صادر کرده بود که دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرد.

حکم  ابطال انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی

به گزارش سلامت نیوز رئیس جمهور طی حکمی در شهریور ماه امسال علی فتحی آشتیانی را برای ریاست سازمان نظام‌ روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران منصوب کرده بود که حالا با رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات شورای مرکزی و هیئت بازرسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره این حکم هم باطل خواهد شد.

موضوع شکایت، ابطال انتخابات شورای مرکزی و هیئت بازرسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره بود که ۲۷ مرداد امسال برگزار شده بود.

در بخشی از این دادنامه شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری آمده است؛ "...لذا این شعبه دیوان بنا به دلائل پیش‌گفته و بنا به جمیع جهات مذکور، شکایت مطروحه را وارد تشخیص و مستنداً به مواد ۱، ۱۰ و ۸۹ قانون مرقوم، رأی به ورود شکایت مبنی بر ملغی‌الاثر گردیدن آئین‌نامه موضوع شکایت و اصلاحات بعدی از زمان تصویب و ابطال آثار و نتایج حاصله از آن از جمله نتیجه انتخابات شورای مرکز و هیئت بازرسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۷ و همچنین حکم انتصاب آقای علی فتحی آشتیانی به‌عنوان رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به‌شماره ۱۰۵۰۸۲ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۴ صادر و اعلام می‌نماید...".

رئیس دیوان عدالت پیشتر در نشست خبری در مورد آخرین وضعیت ابطال حکم رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: سازمان نظام روانشانسی از آن موضوعاتی هست که چند باری آیین‌نامه‌شان به تصویب هیات وزیران رسیده و در هیات تطبیق مجلس مورد بررسی قرار گرفته و رئیس مجلس بر اساس اختیارات قانونی خود آن را خلاف قانون تشخیص داده است. اگر اشتباه نکنم شاید دو یا سه بار این رفت و برگشت صورت گرفته است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: آخرین باری که ایراد گرفتند و به دولت برای اصلاح برگشت دادند، آقای قالیباف تذکر دادند که این ایراد برطرف نشده در این اثنی آمدند انتخابات برگزار کردند یعنی آیین‌نامه هنوز تصویب نهایی نشده انتخابات برگزار کردند، وقتی انتخابات برگزار شد، اعضای هیات مدیره هم مشخص شدند و در نتیجه رئیس سازمان هم از سوی رئیس‌جمهور برایش ابلاغ صادر شد در این زمان شکایتی در این خصوص به دیوان آمد که موضوع آن ابطال انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مورخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ بود که به طرفیت وزارت علوم، نهاد ریاست جمهوری، هیات نظارت و اجرایی مرکزی این شکایت را مطرح کردند و نهایتا همکار ما در دیوان رای صادر کرده است اما رای غیرقطعی است که هم انتخابات را ابطال اعلام کرده و هم حکم انتصاب را مورد ابطال قرار داده است.

این رای همچنان غیرقطعی است که ۲۷ آبان ابلاغ شده و ظرف ۲۰ روز حق تجدیدنظرخواهی دارند، اجازه دهید نتیجه هرچه شد اعلام شود این تصمیم یک شعبه هست و نظر تجدیدنظر هنوز اعلام نشده است.

حکم  ابطال انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha