رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به برگزاری کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: مرکز درمان ناباروری ابن سینا در درمان اندومتریوز جایگاه بسیار خوبی دارد و این بیماری هم بسیار مهم است؛ چراکه به عنوان بیماری خاموش شیوع بالایی دارد و تا زمانی که تمام حفره‌های شکم و لگن را درگیر نکند، فرد متوجه بیماری نمی‌شود؛ پس این بیماری تنها بُعد باروری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و می‌تواند سایر ارگان‌های بدن مانند کلیه، روده و ... را هم درگیر کند.

«اندومتریوز» تنها بُعد باروری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا صادقی‌ امروز در نشست خبری پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: این مرکز به عنوان پیشرو در تحقیقات و درمان ناباروری با سابقه بیش از ۲۵ سال است که همواره سعی کرده است کنگره‌های سالانه برگزار کند. هدف این است که از صاحب‌نظران بین‌المللی دعوت کنیم تا آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در زمینه اندومتریوز ارائه دهند و همچمین محلی برای هم فکری فراهم کنیم.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری ابن سینا در درمان اندومتریوز جایگاه بسیار خوبی دارد و این بیماری هم بسیار مهم است؛ چراکه به عنوان بیماری خاموش شیوع بالایی دارد و تا زمانی که تمام حفره‌های شکم و لگن را درگیر نکند، فرد متوجه بیماری نمی‌شود؛ پس این بیماری تنها بُعد باروری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و می‌تواند سایر ارگان‌های بدن مانند کلیه، روده و ... را هم درگیر کند.

رئیس کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، ادامه داد: درمان این بیماری خاص است و پیشرفت سریعی دارد.‌ پیش‌تر برای درمان نیاز به لاپاروسکپی بود، اما اکنون می‌توان با روش‌های بهتری به تشخیص بیماری رسید.

وی افزود: در خانم‌های ایرانی به دلیل کیفیت زندگی می‌گویند شیوع اندومتریوز بالاتر است و ما در مرکز درمان ناباروری ابن سینا این رسالت را داریم که سایر متخصصان در سایر نقاط را هم آموزش دهیم تا خدایی نکرده درمان غلط انجام نشود و این کنگره می‌تواند محلی برای پاسخ دادن به این مساله باشد. ما به طور مرتب درحال تربیت متخصصین برای اندومتریوز هستیم تا درمان مبتنی بر استاندارد روز دنیا انجام شود.

وی تاکید کرد: بخشی از کنگره با کنگره آسیایی مشترک شده است که این نشان دهنده جایگاه علمی والای این کنگره است.

پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز ۲۹ آذر لغایت اول دی ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha