مهریه از جمله اصلی‌ترین حق و حقوق قانونی زن در طول زندگی مشترک و یا بعد از طلاق است. ممکن است برخی از خانم‌ها در ایران ازدواج کرده باشند، اما در خارج از کشور قصد جدایی از همسرشان را داشته باشند و سوالی در این خصوص که آیا می‌توانند در کشور اروپایی که در آن سکونت دارند، مهریه خود را بگیرند برایشان پیش آید.

آیا زنی که در ایران ازدواج کرده می‌تواند در اروپا مهریه بگیرد؟

در پاسخ به این سوال ما در تیم دادسو قصد داریم که در ادامه، مطالبی را در رابطه با این موضوع برای شما عزیزان بیان کنیم.

مهریه در خارج از کشور

از جمله آثار طلاق ایرانیان خارج از کشور که باید با آن دست و پنجه نرم کنند، مهریه و مطالبه آن است. قانون مهریه در خارج از کشور بر خانم‌های ایرانی این اساس است که زن باید از طریق کنسولگری ایران برای انتخاب یک وکیل اقدام کند تا وی بتواند تمامی امور مربوط به طلاق را در داخل کشور انجام دهد و پس از آن مهریه زوجه را نیز مطالبه کند.

مطالبه مهریه در خارج از کشور

اگر درخواست طلاق خارج از کشور از طرف زن داده شود، در این حالت موضوع مهریه یکی از مسائل مهمی است که در این بین مطرح خواهد شد. در صورتی که زن در یک کشور دیگر مثلا یکی از کشورهای اروپایی زندگی کند و بخواهد برای مطالبه مهریه‌اش اقدام کند، باید این‌کار را از طریق اداره ثبت یا دادگاه خانواده انجام دهد. در واقع در زمان طلاق در خارج از کشور، باید وکیلی را نیز در ایران اختیار کرده باشید تا به موضوعاتی هم‌چون مطالبه مهریه برای شما رسیدگی کند.

آیا زنی که در ایران ازدواج کرده می‌تواند در اروپا مهریه بگیرد؟

شرایط دریافت مهریه از خارج از کشور

همواره دریافت مهریه از خارج از کشور، شرایطی نسبتا دشوار را پیش روی شما قرار خواهد داد و ممکن است نتوانید به راحتی و در مدت زمانی کوتاه به نتیجه مد نظر خود دست پیدا کنید. البته در صورتی که یک وکیل مهریه متبحر را در اختیار داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر پروسه پرونده‌تان را پیگیری کنید. با توجه به این موضوع شرایط دریافت مهریه از خارج از کشور را بیان کرده‌ایم.

  • پس از این‌که وکیل مورد نظر خود را برای دریافت مهریه‌تان استخدام کردید، وی از شما وکالتی تام خواهد گرفت.

  • در مرحله بعدی، وکیل از دارایی‌های مرد استعلام می‌گیرد تا مشخص شود که آیا زن می‌تواند مهریه خود را به طور کامل دریافت کند یا خیر.

  • پس از آن وکیل از شما درخواست می‌کند که به دادگاه، دادخواست اعسار دهید تا از این طریق مهریه شما تقسیط شده و بتوانید آن‌ را با توجه به دارایی همسرتان به کمک وکیل‌تان دریافت کنید.

مراحل رسیدگی به مطالبه مهریه در خارج از کشور

برای مطالبه مهریه در خارج از کشور باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن‌ها اشاره شده است.

  • در ابتدا باید یک وکیل طلاق پایه یک دادگستری متبحر انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد باید یک وکالت‌نامه برای دادن اختیارات لازم به وکیل طلاق تنظیم کنید.

  • بعد از تنظیم وکالت‌نامه، باید وکالت مهر را از طریق سامانه میخک ثبت و امضا کنید.

  • بعد از آن نوبت به تایید متن وکالت‌نامه از طریق سامانه میخک و دریافت کد رهگیری می‌رسد.

  • در نهایت باید یک کپی برابر با اصل از وکالت‌نامه توسط وکیل از طریق نمایندگی‌های وزارت امور خارجه دریافت کنید.

مطالبه مهریه در صورت خارج بودن مرد

این‌ موضوع که گرفتن مهریه در صورت خارج بودن مرد به چه صورت می‌باشد، یکی دیگر از سوالاتی است که شاید ذهن برخی از افراد را درگیر کرده باشد. باید بگوییم که فرآیند گرفتن مهریه به طور کلی ربطی به محل سکونت مرد ندارد و در صورتی که وی خارج از کشور باشد، مراحل مطالبه مهریه در ایران انجام می‌شود و مراتب آن نیز از طریق وزارت امور خارجه و سفارت‌های ایران در کشوری که در آن سکونت دارد، به وی اطلاع داده می‌شود.

تکلیف پرداخت نکردن مهریه زنی که خارج از کشور سکونت دارد، چیست؟

در صورتی که زوجه مراحل دریافت مهریه را طی کرده و مرد از پرداخت آن به زن امتناع کند، در این حالت یک اجراییه برای تقاضای وصول آن از محل اموال مرد صادر می‌شود. در ادامه نیز وکیل زن باید اموال و دارایی‌های مرد را به مراجع قانونی معرفی کند. اگر پس از استعلام گرفتن از اموال مرد و معرفی آن‌ها، مرد مجددا از پرداخت مهریه امتناع کند، دادگاه دستور توقیف دارایی‌های مرد را برابر با ارزش مبلغ مهریه صادر می‌کند. در صورتی که مرد نیز پس از توقیف شدن اموالش باز هم مهریه زن را پرداخت نکند، دارایی‌های وی به مزایده گذاشته می‌شود و پس از فروخته شدن به بالاترین قیمت ممکن، مهریه زن پرداخته خواهد شد.

وکیل دریافت مهریه از خارج از کشور

بسیاری از خانم‌هایی که در خارج از کشور سکونت دارند، ممکن است که بخواهند از همسر خود جدا شوند و به دنبال دریافت مهریه خود از خارج از کشور باشند. در این حالت بهره‌مندی از یک وکیل مهریه که دانشی کافی در این خصوص داشته باشد، بتواند به شما مشاوره‌های لازم را بدهد و همچنین پس از بر عهده گرفتن وکالت شما در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برایتان حاصل کند، به شما توصیه می‌شود.

آیا زنی که در ایران ازدواج کرده می‌تواند در اروپا مهریه بگیرد؟

دادسو یکی از موسسات حقوقی سطح اول کشور است که خدمات بسیاری را از جمله ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌کند و می‌تواند شما را با توجه به در اختیار داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری در این مسیر همراهی کرده تا بتوانید به حق و حقوق خود به طور کامل دست پیدا کنید.

کلام آخر ...

یکی از مسائلی که بعد از طلاق برای خانم‌هایی که در خارج از کشور و به طور مثال ساکن در کشورهای اروپایی پیش می‌آید این است که آیا می‌توانند مهریه خود را بدون نیاز به سفر به ایران مطالبه کنند یا خیر. در جواب این سوال باید بگوییم که بله، خانم‌ها می‌توانند با کمک یک وکیل مهریه متبحر که در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ایرانیان خارج از کشور تخصص دارد، مهریه خود را دریافت کنند. از این رو ما در دادسو سعی بر این داشتیم که مطالبی را در این خصوص برای شما بیان کنیم.

در عین حال شما همراهان عزیز خارج از کشور این امکان را دارید که از طریق پلتفرم‌هایی هم‌چون واتساپ، تلگرام یا اسکایپ برای دریافت مشاوره با مشاورین و وکلای متبحر ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha