معاون استانداری تهران گفت که ۵٠ درصد معتادان متجاهر کشور در یک استان حضور دارند که حدود ٢۵ هزار نفر می‌شوند.

نصف معتادان متجاهر ایران در این استان جمع شده اند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سید عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در جمع خیرین یاریگران زندگی استان تهران با اشاره به فعالیت قرارگاه اجتماعی در تهران گفت: در ابتدای شروع فعالیت این قرارگاه علی‌رغم وجود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در تهران، تنها امکان پذیرش ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت موجود بود که طی دوسال اخیر حدود ۱۸ هزار ظرفیت جدید در استان تهران ایجاد شد.

معاون استاندار تهران جمع آوری معتادان متجاهر را گام اول هدف گذاری های صورت گرفته در استان تهران عنوان کرد و گفت: در گام‌ دوم هدف مرتفع ساختن مشکلات قانونی افرادی بود که قانون مجوز پذیرش آنها را صادر نمی‌کرد که این مشکل برطرف شد و برای افراد منع پذیرشی هم امکانات و فضای مناسب ایجاد شد.

جوهری از برگزاری بیش از ۶۰ جلسه برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در شهر تهران در شهرداری تهران خبر داد و با بیان اینکه همه این اقدامات مقدمه کار بود، عنوان کرد: از همه ظرفیت های استان استفاده کردیم و همه مسئولین را فراخوانده و از آنها خواستیم با تمام توان در این زمینه فعالیت کنند و از این مرحله به بعد مشکلات با همت و کمک شما خیرین مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ظرفیت خیرین مجمع یاریگران زندگی می‌توانیم حداقل حضور معتادان متجاهر را در تهران داشته باشیم، از وجود ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران خبر داد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر این موضوع که هدف اصلی در جهت بازاجتماعی شدن معتادان متجاهر است، افزود: در زمینه اشتغال و بازاجتماعی کردن معتادان اقدامات خوبی صورت گرفته و در مرکز شهید «زیادیان» تجربه خوبی در این راستا داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha