آلوئه حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها و عناصر کمیاب است و فواید بیشماری برای سلامتی دارد. به طور خاص، آلوئه ورا توسط زنان برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

آلوئه ورا معجزه ای برای درمان آکنه

آیا باید از آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از vinmec، آلوئه ورا حاوی پروتئین و بسیاری از ویتامین ها مانند ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، همراه با بسیاری از عناصر کمیاب مانند سدیم، پتاسیم، فسفر، مس، آهن، روی است.
آلوئه ورا دارای فواید بسیاری برای سلامتی مانند کمک به پاکسازی روده ها، کاهش گرمای بدن، خنک کننده کبد، درمان یبوست، التیام زخم ها، درمان آکنه و ... می باشد.

آلوئه ورا به لطف خواص زیر به طور موثر آکنه را درمان می کند:
  • جیبرلین و پلی ساکاریدهای موجود در آلوئه ورا به عنوان عوامل ضد باکتری عمل می کنند، به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک کرده و منافذ را سفت می کنند.
  • سبوم، گرد و غبار و سلول های مرده را از بین می برند.
  • خواص تسکین دهنده آلوئه ورا به عنوان یک ضد التهاب طبیعی به کاهش التهاب و قرمزی مرتبط با آکنه کمک می کند.
  • روی، ویتامین C و ویتامین E موجود در آلوئه ورا رشد سلول‌های پوست را تحریک می‌کنند و به پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند تا سریع التیام یابد و پوست به سرعت بازسازی شود.
  • آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا به محو شدن جای زخم ها کمک می کند.
  • از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان است، رشد سلول ها را تحریک می کند، نه تنها زمانی که به صورت خارجی استفاده شود، مفید است، نوشیدن آلوئه ورا به طور موثر آکنه را درمان می کند، همچنین بسیار مفید است و به ترمیم پوست از داخل بدن کمک می کند.

آلوئه ورا

چگونه از آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از آلوئه ورا خالص برای درمان آکنه:
برگ های تازه آلوئه ورا را پوست بگیرید تا قسمت داخلی آن گرفته شود، آلوئه ورا را به آرامی روی پوست آکنه دار بمالید. اگر حجم جوش ها زیاد و تحریک شده هستند، آلوئه ورا را روی محل بمالید و بگذارید یک شب بماند. با این کار قرمزی پوست، تحریکات ناشی از آکنه به سرعت کاهش می یابد.
اگر آلوئه ورا تازه ندارید می توانید از ژل های خالص آلوئه ورا استفاده کنید. این محصولات همچنین دارای اثرات ضد باکتری، ضد التهابی، مرطوب کنندگی و روشن کنندگی پوست هستند.


چگونه یک ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه موثر بسازیم؟

  • یک برگ آلوئه ورا
  • آب لیمو
1 قاشق چایخوری آلوئه ورا و 1⁄4 قاشق چایخوری آب لیمو را مخلوط کرده، سپس آن را روی صورت خود بمالید. به مدت 10-15 دقیقه صبر کنید سپس کاملاً بشویید.

توجه داشته باشید از آب لیمو بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید زیرا می تواند باعث تحریک پوست شود. ماسک آلوئه ورا و لیمو به تمیز کردن موثر منافذ کمک می کند. همچنین باکتری های عامل آکنه را از بین می برد.

ماسک آلوئه ورا و روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ درخت چای استخراج می شود، اثر بسیار خوبی برای درمان آکنه دارد. ترکیب آلوئه ورا و روغن درخت چای، ماسکی با درمان آکنه بالا براب شما فراهم می کند.
نحوه ساخت ماسک نیز بسیار ساده است. یک فنجان آلوئه ورا خالص تهیه کنید، ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید، آب خالص را به ترکیب اضافه کرده، خوب مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی صورت خود بمالید.

از آنجایی که روغن درخت چای به شدت تحریک کننده است، به راحتی به پوست آسیب می رساند، بنابراین این مخلوط را برای مدت طولانی روی صورت نگه ندارید. بعد از حدود 1 تا 2 دقیقه استفاده از ماسک صورت خود را با آب به طور کامل بشویید.


ماسک آلوئه ورا، عسل، زردچوبه

طرز تهیه این ماسک به این صورت است: وسط برگ آلوئه ورا را فشار می دهید تا آب آن گرفته شود، سپس کمی زردچوبه و عسل به آن اضافه می کنید. خوب مخلوط کنید، سپس روی پوست آکنه دار بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. برای خلاص شدن از شر آکنه به طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب

1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا، 1 قاشق چایخوری سرکه سیب و مقدار کمی آب را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید، به آرامی ماساژ دهید، اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب بشویید.
سرکه سیب در لایه برداری سلول های مرده پوست بسیار موثر است و پوست را درخشان و سالم می کند. استفاده منظم از ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب به درمان موثر آکنه و داشتن پوستی زیبا و درخشان کمک می کند.

نکاتی در مورد استفاده از آلوئه ورا برای درمان آکنه

نوشیدن آلوئه ورا برای درمان آکنه به لطف خنک کنندگی و خاصیت تصفیه بدن، تأثیر بسیار خوبی دارد. با این حال، شما فقط باید آلوئه ورا را در حد اعتدال بنوشید، نوشیدن بیش از حد آلوئه ورا می تواند عوارض جانبی مانند آسیب کلیوی ایجاد کند. زنان باردار برای درمان آکنه مطلقاً نباید آلوئه ورا بنوشند زیرا آب آلوئه ورا می تواند انقباضات رحمی را تحریک کرده و باعث سقط جنین شود.
همچنین، آب آلوئه ورا نباید توسط مادران شیرده استفاده شود زیرا آنتراکینون های موجود در آلوئه ورا می تواند باعث اسهال در نوزادان شیرده شود.

اگرچه آلوئه ورا کمتر تحریک کننده است، اما برای ایمن بودن آن، قبل از استفاده روی صورت، باید کمی روی پوست زیر بازو مالیده شود. اگر پوست خارش دار پ قرمز شد، نباید از آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha