مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای رسیدن به متوسط کشوری نیازمند ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

سیستان وبلوچستان نیازمند ساخت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار، ایوب کرد در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری، تقویت و مناسب سازی راه های روستایی بسیار اهمیت دارد، افزود؛ درصد برخورداری راه‌های روستایی استان در یک سال اخیر با اقدامات این اداه کل از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد رسیده و همچنان این روند تا رسیدن به شاخص متوسط کشوری یعنی ۵۴ درصد ادامه دارد.


وی از جابه‌جایی میزان ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۶۲ تن کالا در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: جابجایی این حجم از کالا توسط ۷۲ شرکت حمل و نقل داخلی کالای و در قالب ۱۵۷ هزار و ۱۲۰ سفر باری انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عمده کالاهای جابه‌جا شده طی این مدت به آرد، فرآورده‌های نفتی و سیمان اختصاص داشته است.


وی بیان کرد: بیش از ۹ هزار راننده و ۹هزار ناوگان باری و سه پایانه عمومی بار درحوزه تحت پوشش این اداره کل در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالا مشغول فعالیت هستند.کرد از ثبت ۳۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۰۸ تردد انواع وسائط‌ نقلیه‌ در مسیرهای ارتباطی زیر پوشش این اداره کل در هشت ماهه سالجاری خبر داد و افزود: این میزان نشان دهنده افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.


وی بیان کرد: این حجم از تردد توسط ۵۰ دستگاه تردد شمار فعال در سطح مسیرهای ارتباطی شمال سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت حجم تردد ورودی به استان،یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۸۴ تن و حجم کل تردد خروجی از استان یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۸۰ تن بوده است.


*جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر درون استانی و برون استانی*


مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همچنین ۲ میلیون ۱۳۰ هزار و ۶۳۷ نفر مسافر امسال در سیستان و بلوچستان جابه جا شده‌اند که این میزان حاکی از رشد ۱۱درصدی در تعداد مسافر و رشد هفت درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. کرد افزود: از مجموع مسافر جابه‌جاشده طی این مدت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر درون استانی و یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۴۷ نفر به مقصد برون استانی بوده است‌.


وی تصریح کرد: هم اینک سه پایانه مسافری فعال،۶۴ شرکت مسافربری و بیش از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در حوزه زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان همچنین از اجرای عملیات خط کشی ۲هزار و۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی زیر پوشش این اداره کل در سالجاری خبر داد و بیان کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد. وی عنوان کرد: همچنین اجرای ۲۳ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی مسیرهای ارتباطی زیر پوشش در این مدت است.


کرد گفت: آشکارسازی ۴۰۰ کیلومتر از نقاط پرتصادف با اجرای تجهیزات ایمنی مانند چشم گربه‌ای، گل میخ و علائم افقی روی سطح محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی از دیگر اقدامات این اداره کل برای تامین ایمنی عبور و مرور کاربران جاده‌ای بوده است.


وی تصریح کرد: اجرا و نصب سه هزار و۵۰۰ عدد علائم و تابلو اطلاعاتی، اجرا و رفع پنج کیلومتر از نواقص روشنایی به صورت طولی و اجرای روشنایی ۱۶ تقاطع حادثه‌خیز با برج نوری از دیگر اقدامات این اداره کل در محورهای مواصلاتی بوده است.مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه مرزی نقش بسزایی در توان اقتصادی و میزان مبادلات بازرگانان کشورها با یکدیگر دارند و رونق اقتصادی را به همراه دارند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه پایانه مرزی میرجاوه هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha