معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران یکی از بیشترین تعداد داوطلبان صلیب سرخ جهانی را دارد.

ایران یکی از بیشترین تعداد داوطلبان صلیب سرخ را دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا حسن عبودی امروز (یکشنبه، سوم دی ماه) در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت روز جهانی داوطلب در بجنورد ، اظهار کرد: بیش از ۱۹۰ کشور در دنیا عضو صلیب سرخ جهانی هستند و یکی از بیشترین تعداد داوطلبان را جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: براساس اعلام فدراسیون صلیب سرخ جهانی در حال حاضر ۱۶ میلیون داوطلب در جهان وجود دارد که بیش از دو میلیون عضو آن ایرانی هستند.

وی افزود: داوطلبان هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت‌رسانی به مردم پای کارند. تلاش داوطلبان هنگام وقوع حادثه در کاهش و تسکین دردها همواره قابل تحسین بوده است، چراکه این افراد فقط به اراده خود در این سازمان فعالیت می‌کنند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان هلال احمر کشور بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر از اصول هفتگانه بی‌طرفی، بی‌غرضی، جهان‌شمولی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشردوستی و یگانگی تبعیت می‌کنند.

وی گفت: فعالیت این تعداد داوطلب در ایران نشانه این است که مردم ایران با انسان‌دوستی و بشردوستی از گذشته تا کنون بیشتر آشنا هستند که مربوط به سنت‌های زیبای ایرانیان و دین مکرم ماست.

عبودی اضافه کرد: در ایران، داوطلب‌محوری به‌عنوان یک اصل نهادینه‌شده در هشت سال دفاع مقدس وجود داشته است و اکنون نیز با ارائه خدمت بی‌منت امتحان پس می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha