در واقع ۹۰ درصد بانوان می توانند زایمان خود را به روش طبیعی انجام دهند اما برخی از زنان به دلایل فیزیولوژی بدن نمی توانند به این روش زایمان کنند.

چه کسانی نباید زایمان طبیعی انجام دهند ؟

دکتر مژگان دادگر متخصص زنان و زایمان در سایت خود نوشت : در ادامه چندین مورد که مادران را مجبور به سزارین می کند بیان شده است :

بیماری خاص در مادر : اگر مادر به بیماری خاصی مثل دیابت یا بیماری قلبی و یا بیماری های عفونتی مثل ایدز مبتلا باشد ، لازم است زایمان به صورت سزارین انجام شود.

پایین نیامدن سر نوزاد : در صورتی که انقباضات رحمی موفق به آوردن سر نوزاد به پایین نباشد و نوزاد نتواند خارج شود.

ترس مادر : اگر مادر تحمل درد زایمان طبیعی را نداشته باشد یا بنا به تصور غلط از این روش ترس هایی داشته باشد.

جایگاه نوزاد در رحم : در حالتی که نوزاد جایگاه مناسبی نداشته باشد و سر او به درستی پایین قرار نگرفته باشد.

هموروئید مادر باردار : اگر هموروئید مادر حاد باشد به دلیل احتمال خونریزی در هنگام زایمان بهتر است زایمان به صورت سزارین انجام شود تا فشاری به این ناحیه وارد نشود.

انجام چند سزارین : مادرانی که زایمان قبلی خود را به صورت سزارین انجام داده اند ، لازم است زایمان بعدی هم حتما به صورت سزارین باشد.

بارداری چند قلویی : به دلیل اینکه ممکن است یکی از نوزاد ها در حالت غیر طبیعی قرار گرفته باشد ، توصیه می شود زایمان طبیعی مناسب نبوده و بهتر است جراحی سزارین انجام شود.

وزن مادر و نوزاد : در زایمان وزن مادر و نوزاد اهمیت بسیاری دارد در صورتی که وزن نوزاد یا مادر بالا باشد ، توصیه به عمل سزارین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha