سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 365308

با توجه به کاهش شدید بارندگی در شهرستان کلات، نشستی با کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستای "ایدلیک" و شهر "لایین" برگزار شد که در این نشست موضوع مطالعه و ساخت آب بندان‌ها برای ذخیره آب و تامین آب تابستانی زمینهای برنج در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک سد در خراسان رضوی خشک شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات در خراسان رضوی گفت: سد چهچهه این شهرستان در نخستین روزهای زمستان خشکید و هم اکنون تنها یک درصد از حجم مخزن ۱۹ میلیون متر مکعبی این سد آب دارد.

فاطمه رضایی در این خصوص افزود: ورود آب به سدهای این منطقه کاهش قابل توجهی دارد به طوری که حجم آب مخزن سد "قره تیکان" ۵۴ درصد و حجم آب مخزن سد "زاوین" ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در شهرستان کلات، نشستی با کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستای "ایدلیک" و شهر "لایین" برگزار شد که در این نشست موضوع مطالعه و ساخت آب بندان‌ها برای ذخیره آب و تامین آب تابستانی زمینهای برنج در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات در خراسان رضوی گفت: طبق خروجی این نشست، مقرر شد مالکان زمین‌های کشاورزی و کارشناسان آب منطقه‌ای نقاط مساعد برای ساخت این آب بندان‌ها را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha