رییس شورای هماهنگی کار استان گلستان از لزوم توجه مسئولان وزارت کار به موضوع نحوه‌ی تعیین مزد برای سال آینده سخن گفت و تاکید کرد: دولت باید دستمزدی تعریف کند که از خط فقر پایین‌تر نباشد.

مطالبه کارگران از شورایعالی کار تصویب مزد مطابق با نرخ تورم است

به گزارش سلامت نیوز روح الله تجری (رییس شورای هماهنگی کار استان گلستان) در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: طی چند سال گذشته تورم به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کرد و در این شرایط جامعه مظلوم کارگری بیشترین آسیب را دیده است با این وجود مسؤولان علاقه‌ای برای افزایش دستمزدها ندارند.

وی ادامه داد: جلسه نهایی برای تعیین حداقل دستمزد توسط شورایعالی کار به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود البته بحث تاخیر در تعیین مزد و تعیین سبد حداقل معیشت مسبوق به سابقه بوده است. روشن است که علت تاخیر هم این است که طرف‌های مقابل می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند که درنهایت به ضرر جامعه کارگری است.

رییس شورای هماهنگی کار استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر که وضعیت معیشتی کارگران اصلا خوب نیست و امنیت شغلی هم ندارند، متاسفانه اقدامی برای امنیت شغلی کارگران انجام صورت نگرفته است.

وی درباره برگزاری نشست‌های شورایعالی کار گفت: وزیر کار به عنوان متولی کارگران ضمن تسریع در برگزاری جلسات شورایعالی کار، لازم است که درخصوص تعیین حداقل دستمزد، محاسبه کارشناسی دقیقی از حداقل دستمزد داشته باشد.

این فعال کارگری افزود: دولت باید دستمزدی تعریف کند که از خط فقر پایین‌تر نباشد و مطابق با نرخ تورم باشد و به نیروی کار به عنوان یک سرمایه ملی توجه بیشتری داشته باشد. اگر دستمزد کافی به کارگران پرداخت شود قطعا روند توسعه نیز در کشور افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha