سن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک به ۱۸ سال رسید.

سن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان به ۱۸ سال رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مؤسسه خیریه محک، در بیش از سه دهه فعالیتش، رسالت خود را حمایت از کودکان مبتلا به سرطان سراسر ایران قرار داده است.

با همراهی مردمان ایران زمین تاکنون بیش از ۴۲۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان در مسیر درمان تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند.

مرجان رضوانی معاون مدیرعامل در امور خیریه با بیان آنکه از شروع فعالیت این مؤسسه، سن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مطابق با پروتکل‌های بین‌المللی تغییر کرده است، گفت: در ابتدای فعالیت محک، حداکثر سن کودکان بیماری که تحت پوشش محک قرار می‌گرفتند ۱۴ سال بود.

وی افزود: در اوایل دهه ۹۰ مطابق با دستورالعمل‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان، این سن به ۱۶ سال رسید. از سال گذشته، با تعریف جدید و بین‌المللی مفهومِ کودک که مورد تأیید وزارت بهداشت نیز قرار دارد، تمامی افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند. از این رو، هر فرد زیر ۱۸ سال در سراسر ایران در صورت ابتلاء به یکی از انواع سرطان‌های کودکان، تحت حمایت محک قرار می‌گیرد و از خدمات این مؤسسه در زمینه‌های درمانی و حمایتی بهره‌مند شود.

رضوانی با اشاره به آنکه محک متعهد است تا هزینه دارو و درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور را تأمین کند، ادامه داد: با افزایش سن حمایت از کودکان به ۱۸ سال، تعداد کودکان تحت حمایت محک ۱۸ درصد افزایش یافته است و این بدان معناست که محک برای تأمین هزینه رو به افزایش دارو و درمان، نیازمند همراهی بیشتر نیکوکاران است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت محک تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲ هزار کودک از سراسر کشور تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند و مطابق گزارش‌های محک، روزانه ۷ کودک به جمع فرزندان محک افزوده می‌شود. در شرایطی که هزینه یک روز درمانیاری هر کودک به صورت میانگین ۱۷۵ هزار تومان است، مسؤولیت محک برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان فرزندانش بسیار سنگین است.

معاون مدیرعامل در امور خیریه در پایان گفت: محک امیدوار است با یاری نیکوکاران نوع‌دوست خود که سخاوتمندانه به فکر آینده‌سازان ایران هستند، بتواند تمامی کودکان مبتلا به سرطان ایران را تا رسیدن به روزهای خوش سلامتی، همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha