رئیس گروه علوم دندان فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت:شروع درمان‌های ارتودنسی باید قبل از پایان رشد باشد که این موضوع در دختران تا حدود 11 سال و پسران تا حدود 12 سالگی باید انجام شود.

بهترین زمان ارتودنسی کردن دندان کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن شیرازی، رئیس گروه علوم دندان فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به ناهنجاری‌های دندانی و فکی، اظهار داشت: ناهنجاری‌های دندانی و فکی که مشکل اسکلتالی داشته باشند، یعنی فرد وضعیت فک بالا و پایینش در سه بعد فضایی، عمودی و قدامی خلفی بهم خورده باشد، در این شرایط ابتدا باید مشکل اسکلتالی را برطرف کرد.

وی ادامه داد: مشکل اسکلتالی نیز زمانی ایجاد می‌شود که عدم تناسب بین رشد این بخش‌های مختلف ایجاد شده باشد؛ به همین جهت باید از فاکتور رشد برای برطرف کردن این ناهنجاری‌ها استفاده کرد؛ در نتیجه قبل از پایان مرحله رشد کودک یا فرد، باید درمان‌های ارتودنسی که مشکل اسکلتالی دارند را شروع کرد.

شیرازی متذکر شد: البته بعد از رویش دندان‌ها، مشکلات دندانی فرد نیز برطرف می‌شود. در نهایت شروع درمان‌های ارتودنسی باید قبل از پایان رشد باشد که این در دختران تا حدود 11 سال و پسران تا حدود 12 سالگی باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha