تحقیقات نشان می‌دهند که سرد بودن محیط خانه شما می‌تواند مجموعه‌ای از مزایای سلامتی شگفت‌انگیز از جمله افزایش متابولیسم و تقویت خلق و خو را به دنبال داشته باشد.

مزایای شگفت‌انگیز هوای سرد بر زیبایی و جوانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، کارشناسان معتقدند که شیرجه زدن در آب سرد یا دویدن در هوای سرد، حتی برای مدتی کوتاه، اثرات معجزه‌آسایی برای سلامتی شما خواهد داشت.

دهه‌ها تحقیق، قرار گرفتن در معرض سرما را چه به صورت دوش گرفتن یا ورزش در فضای باز در طول زمستان، با فواید بی‌شماری مرتبط دانسته است.

افزایش متابولیسم، جوانسازی پوست، بهبود گردش خون و تقویت قلب، همگی از مزایای قرار گرفتن در معرض هوای سرد هستند.

محققان دانشگاه آستون بیرمنگام ادعا می‌کنند که ورزش در فضای باز در زمستان می‌تواند فواید زیادی را نه‌تن‌ها برای بدن، بلکه برای ذهن شما نیز به همراه داشته باشد.

ورزش در سرما قلب شما را تقویت کرده و به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند


ورزش در دمای پایین نه‌تن‌ها به شما در مبارزه با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می‌کند، بلکه احتمال ابتلای شما به بیماری‌ها را هم کاهش می‌دهد.

سیستم ایمنی بدن شما مجبور است که در مواجهه با دمای پایین‌تر بیشتر فعال باشد و در نتیجه، آمادگی بدن برای مبارزه با مهاجمان خارجی افزایش خواهد یافت.

همچنین، ورزش در سرما می‌تواند قلب شما را تقویت کند. زیرا قلب باید برای پمپاژ خون در بدن در هوای سرد سخت‌تر کار کند که به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند.

ورزش در فصل زمستان می‌تواند سطح اندورفین در بدن شما را افزایش داده و تأثیر مثبتی بر سلامت روانتان داشته باشد.

اختلال عاطفی فصلی (SAD)، به دلیل روزهای کوتاه‌تر و عدم دریافت نور کافی و اندورفین رخ می‌دهد.

کارشناسان دانشگاه آستون ادعا می‌کنند که ورزش تأثیر عمیقی بر سلامت روان در فصل زمستان دارد و با ترشح هورمون‌های شادی و حس خوب از اختلال عاطفی فصلی جلوگیری می‌کند.

در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند که یک جلسه ورزش می‌تواند تا ۴ برابر مؤثرتر از مصرف داروهای ضد افسردگی برای بهبود علائم افسردگی باشد.

علاوه بر این که ورزش به تقویت خلق و خوی شما کمک خواهد کرد، قرار گرفتن در معرض هوای آزاد در دمای سردتر می‌تواند باعث افزایش ویتامین D شده و پوست شما را جوان کند.

محیط خنک‌تر به شما کمک می‌کند که بهتر بخوابید


خوابیدن در یک اتاق سرد به بدن شما کمک می‌کند تا مقادیر کافی ملاتونین ترشح کند و از افزایش کورتیزول (هورمون استرس) و بیدار شدن شما جلوگیری می‌کند. در نتیجه، خواب عمیق‌تری در زمستان خواهید داشت.

دمای خنک‌تر در اتاق خواب باعث می‌شود که سریع‌تر به خواب بروید. زیرا محیطی را برای بدن خود ایجاد می‌کنید تا گرمای اضافی را آزاد کرده و ریتم طبیعی شبانه‌روزی را تنظیم کند.

مزایای شگفت‌ انگیز هوای سرد؛ از افزایش متابولیسم تا جوان‌ سازی پوست

آب سرد می‌تواند برای پوست شما مفید باشد


آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و آن را خشک کند، در حالی که آب سرد به منقبض شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند تا به طور موقت منافذ را بسته و قرمزی پوست را کاهش دهد.

ورزش در هوای سرد کالری‌سوزی شما را به حداکثر می‌رساند و می‌تواند به مدیریت وزن شما کمک کند، زیرا بدنتان برای تنظیم دما نیاز به مصرف انرژی بیشتری دارد.

در نتیجه، متابولیسم بالا رفته و بدن شما کالری و چربی بیشتری می‌سوزاند.

آب سرد می‌تواند درد و سفتی عضلات را کاهش دهد


به گفته دکتر سامانتا وایلد، سرپرست بالینی سلامت زنان، گزارش شده که درمان با آب سرد از بسیاری جهات برای بدن مفید است، اگرچه این شواهد نسبتاً کمیاب و بر اساس مطالعات کوچک یا تجربیات افراد هستند.

برخی از فوایدی که بر اساس گزارش‌ها از درمان با آب سرد حاصل می‌شود، شامل کاهش درد و سفتی عضلانی با کاهش تورم و التهاب است.

همچنین گفته می‌شود که این کار باعث تنظیم فشار خون و سطح کلسترول، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی و روانی، از جمله کمک به بهبود افسردگی می‌شود.

کارشناسان دانشگاه پورتسموث به افراد بی‌تجربه هشدار داده‌اند که شنا در آب‌های آزاد یخ‌زده احتیاط کنند، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا مدت زمان یا دمای خاصی وجود دارد که بهترین نتیجه را بدهد را یا خیر.

دوش و حمام گزینه‌های کم خطری هستند. زیرا کنترل بیشتری از نظر دما و زمان قرار گرفتن در معرض آب سرد در مقایسه با آب‌های آزاد دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha