سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 366474

کارشناس تغذیه گفت:کاکائو از جمله مواد مغذی و انرژی‌زای طبیعی است و برای پوست و جوان نگه داشتن آن مفید است؛ضمن اینکه جلوی ابتلا به بیماری‌هایی از جمله آلزایمر را می‌گیرد.

این خوردنی خوشمزه پوست را جوان نگه می دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عارف حکیمی، کارشناس تغذیه، بیست‌وپنجم دی ماه در استودیوی سلام تهران، گفت: فرنی در فرهنگ غذایی ایران، خصوصا برای صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از لذیذترین صبحانه‌هاست. زمانی که صحبت از کاکائو و شیرینی می‌کنیم، همه به یاد شیرینی بیش از اندازه آنها می‌افتند؛ این در صورتی است که تعادل در استفاده از کاکائو و شیرینی به تنظیم قند خون بدن ما کمک می‌کند.

وی افزود: کاکائو از جمله مواد مغذی و انرژی‌زای طبیعی است. کاکائو برای پوست و جوان نگه داشتن آن مفید است. البته باید در نظر داشت که باید اصول مصرف آن به درستی رعایت شود تا تاثیر آن را ببینیم. کاکائو سرشار از مواد معدنی از جمله پتاسیم و فسفر است. استفاده از آن در کنار کنجد در صبحانه‌ می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

حکیمی اظهار کرد: تهیه کردن فرنی حدودا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. برای درست کردن آن آرد برنج را با کره تفت داده و شیر را اضافه می‌کنیم. می‌توانیم از شیر کاکائو یا پودر کاکائو استفاده کنیم. همچنین استفاده از وانیل برای عطر و طعم آن پیشنهاد می‌شود. می‌توانیم عسل و انواع شیره‌ها را به عنوان جایگزین شکر استفاده کنیم. همچنین توصیه می‌شود که به جای شکر سفید، از شکر قهوه‌ای استفاده شود. رمز درست کردن فرنی، هم زدن آن به صورت مداوم بر روی دمای متعادل است.

این کارشناس تغذیه گفت: استفاده از کنجد در صبحانه‌ها بسیار مفید است. حافظه کوتاه مدت ما در حال از بین رفتن است. کاکائو خود جلوی از ابتلا به بیماری‌هایی از جمله آلزایمر را می‌گیرد. ترکیب آن با کنجد تاثیرگذاری آن را بیشتر نیز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha