با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور و صدور هشدار نارنجی، استان‌های ساحلی گیلان، غرب مازندران، مناطقی از جنوب غرب کشور، استان‌های دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی از بارش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

کولاک و بهمن در انتظار ۱۰ استان شمالی و غربی | حواس‌تان به تجهیز خودرو باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «امروز سه‌شنبه (۳ بهمن) بارش‌ها همزمان به شکل برف و باران رخ می‌دهد و با وزش باد شدید موقتی همراه است. این سامانه کاهش دما را به دنبال دارد.»
کبری رفیعی افزود: «تاثیر این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر به شکل کولاک است و در برخی نقاط به شکل رعد و برق نمود دارد. از این رو، هشدار نارنجی صادر شده است.»
رفیعی در توضیح بیشتر هشدار نارنجی برای استان‌ها گفت: «گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، مناطق شمالی و نوار غربی آذربایجان غربی، شمال قزوین، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.»
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هشدار نارنجی در مناطق کوهستانی سبب وقوع کولاک و بهمن می‌شود به شهروندان توصیه کرد: «از انجام فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر خودداری شود. هنگام عبور از این مناطق نیز به ویژه گردنه‌های برف‌گیر خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha