سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 366848

مرد جوانی که در پی رابطه نامشروع با زنی متاهل با همدستی برادر و دوستانش شوهر وی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، در یک قدمی چوبه دار از مرگ نجات پیدار کرد.

قتل فجیع شوهر در اتاق خواب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، آذر سال ۱۳۹۲، پس از گزارش قتل مردی ۳۸ ساله‌، مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز کردند. مأموران در نخستین گام به همسر ۳۰ ساله قربانی به نام شیرین مظنون شدند و پس از بررسی ریز مکالمات تلفن همراهش دریافتند وی با مرد جوانی به نام شهرام ارتباط پنهانی داشته است.

بنابراین شهرام و شیرین بازداشت شدند و در بازجویی‌ها به قتل با همدستی برادر شهرام و دو ۲ از دوستانش اعتراف کردند. به این ترتیب ۳ متهم دیگر نیز دستگیر شدند و پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

دستگیری ۲ واسطه عشق حرام در اینستاگرام ؛ تشویق دهه هشتادی‌ها به رابطه نامشروع | ترویج دائر کردن مرکز فساد و فحشا در صفحه کراش شهر بابک
جنایت قاتل چپ‌ دست در آستانه طلاق ؛ به خواهرم تهمت زده بود | مقتول فرزندانش را با چاقو تهدید می‌کرد

نخستین جلسه دادگاه


در ابتدای این جلسه دختر ۱۲ ساله مقتول برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.

پس از آن شهرام به جایگاه رفت و گفت: وقتی با شیرین آشنا و به او علاقه‌مند شدم، فکر می‌کردم مجرد است. اما وقتی فهمیدم همسر و فرزند دارد، نقشه قتل شوهرش را کشیدم و با همدستی برادرم و ۲ نفر از دوستانم او را در خانه‌اش کشتیم و پس از آن جسدش را در حاشیه شهر رها کردیم.

در ادامه برادر متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهام مشارکت در قتل را قبول دارم، اما باور کنید نه من و نه دو دوستم نمی‌دانستیم که واقعیت ماجرا چیست. ظهر روز حادثه من و دو دوستم در قهوه‌خانه نشسته بودیم که برادرم با حالتی ناراحت پیش ما آمد و گفت به خاطر یک موضوع ناموسی با مردی دعوایش شده و از ما خواست برای دعوا او را همراهی کنیم. بعد هم راهی خانه مقتول شدیم. وقتی وارد خانه شدیم مقتول در اتاقش خواب بود. برادرم به او حمله کرد و بعد هم او را خفه کردیم.

در ادامه شیرین به جایگاه رفت و با رد اتهام رابطه پنهانی، گفت: من و همسرم ۱۴ سال با هم زندگی کردیم و اختلاف خاصی با هم نداشتیم که بخواهم او را بکشم. نمی‌دانم چرا این چهار نفر شوهرم را به قتل رساندند.

در این لحظه قاضی از متهم پرسید: آیا شما با متهم رابطه عاطفی داشتید؟

متهم جواب داد: شهرام ۸ سال از من کوچک‌تر است و هیچ‌وقت برای من آدم جدی نبوده که بخواهم به خاطر او دست به جنایت بزنم و پدر فرزندم را بکشم.

قضات در پایان جلسه شهرام و برادرش را به جرم مشارکت در قتل به قصاص محکوم کردند. همچنین شهرام به خاطر رابطه پنهانی با شیرین به ۹۹ ضربه شلاق نیز محکوم شد. پرونده ۲ متهم دیگر هم به خاطر اینکه هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشتند به دادگاه اطفال فرستاده شد. قضات دادگاه کیفری شیرین را به جرم معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس و به جرم رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند.

رسیدگی به اتهام ۲ متهم نوجوان پرونده
در ادامه رسیدگی به این پرونده ۲ پسر نوجوان به عنوان متهمان زیر ۱۸ سال در دادگاه ویژه اطفال محاکمه شدند و در پایان جلسه قضات با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده ۲ متهم نوجوان را از اتهام مشارکت در قتل تبرئه و هر یک از آنها را به خاطر معاونت در قتل به ۵ سال حبس محکوم کردند. در ادامه نیز پرونده ۲ برادر به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رفت اما حکم قصاص آنها به اتهام مشارکت در قتل شکسته شد.

دومین جلسه دادگاه دو برادر


به این ترتیب شهرام و شاهین این بار در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه شهرام به قضات گفت: یک سال و نیم قبل از این ماجرا شماره تلفن شیرین را از گوشی یکی از دوستانم برداشتم و با او تماس گرفتم. بعد از ۱۰ ماه ارتباط تلفنی شیرین را دیدم و با آنکه ۸ سال از او کوچک‌تر بودم به او علاقه‌مند شدم. بعد از چند ماه او به یکباره به من گفت که دروغ گفته و متأهل است و دختر کوچکی هم دارد. با شنیدن این حرف‌ها شوکه شدم و نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم.

وی ادامه داد: از طرفی شیرین مدعی بود همسرش مرد بداخلاقی است و مدام او را کتک می‌زند و قصد دارد از او جدا شود. اما همسرش طلاقش نمی‌داد. حتی دخترش هم از رفتارهای بد پدرش خسته شده بود و از من کمک می‌خواست. به همین خاطر نقشه قتل را کشیدم.

متهم توضیح داد: ما ساعت ۸ شب جلوی خانه آنها رسیدیم و شیرین در را برایمان باز کرد. ابتدا من به تنهایی به اتاق خواب مقتول رفتم و در خواب گلویش را فشار دادم که بیدار شد و با هم درگیر شدیم. همان موقع برادرم و دوستانم وارد اتاق شدند، اما من به تنهایی او را خفه کردم. پس از آن هم جسدش را داخل صندوق عقب ماشین گذاشتیم و در حاشیه اتوبان شهر جدید آفتاب انداختیم و رفتیم.

شاهین هم گفت: من آن روز مست بودم و حالت طبیعی نداشتم، اما در قتل بی‌تقصیرم و اتهام مشارکت در قتل را قبول ندارم.

در پایان جلسه قضات با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده اتهام مشارکت در قتل شاهین را به معاونت در قتل تبدیل کردند و وی به ۱۵ سال حبس محکوم شد. شهرام را نیز به قصاص و ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند. این حکم سرانجام در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

گذشت از قصاص بعد از یک دهه


در حالی که ۱۰ سال از این ماجرا گذشته و شهرام در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، توانست با پرداخت چند میلیارد تومان به اولیای دم رضایت آنها را جلب و از چوبه دار رهایی پیدا کند. وی که حالا ۳۲ ساله است، به‌زودی از جنبه عمومی جرم در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. طبق قانون و با احتساب روزهای بازداشتی در زندان، وی به‌زودی آزاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha