یک مقام رسمی تانزانیا روز گذشته (سه شنبه) گفت از زمان شیوع بیماری قرمزی چشم یا التهاب ملتحمه در این کشور، حداقل ۴۵۷۹ نفر در «زنگبار» به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ابتلای هزاران نفر به بیماری قرمزی چشم در تانزانیا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این موارد ابتلا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ثبت رسیده است.

این بیماری اغلب به دلیل تورم یا گشاد شدن رگ های خونی باعث قرمزی چشم می شود.

یکی از مقامات این کشور از افرادی که از این بیماری رنج می برند خواست از درمان خود با داروهای سنتی خودداری کنند و گفت: هیچ درمان ثابت شده ای برای این بیماری وجود ندارد.

بنابر گزارش شینهوا، در ۱۶ ژانویه، مقامات بهداشتی تانزانیا هشداری را در مورد شیوع این بیماری صادر کردند و خاطرنشان کردند بررسی های اولیه نشان داده است که افراد زیادی در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

هرچند هنوز اطلاعاتی در مورد میکروبِ عامل شیوع این بیماری در این منطقه منتشر نشده اما مقامات بهداشتی تاکید می‌کنند برای قطع زنجیره شیوع و ابتلا، مردم توصیه‌های بهداشتی را هرچه بیشتر رعایت کنند.

انواع التهاب ملتحمه یا «کنژنکتیویت»

از میان انواع غیرعفونی، شایع‌ترین نوع کنژنکتیویت، نوع حساسیتی یا آلرژیک است. این مشکل در افرادی که حساسیت فصلی دارند نیز دیده می‌شود و ممکن است بر اثر حساسیت به موادی از قبیل مواد آرایشی، عطر یا داروها نیز رخ دهد. این نوع از کنژنکتیویت مسری نیست.

همچنین نوع عفونی کنژنکتیویت بر دو نوع است. نوع ویروسی که عامل بیماری، ویروس بوده و معمولاً با یک سرماخوردگی و گلودرد همراه است. نوع دوم یا کنژنکتیویت ناشی از باکتری (باکتریال) معمولاً بر اثر آلودگی با باکتری‌هایی نظیر استافیلوکوک و استرپتوکوک ایجاد می‌شود و شدت آن به نوع و گونه باکتری بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha