زندگی همانطور که هست نیاز به تاب آوری دارد. این تاب آوری است که داستان های موفقیت را در اطراف ما، از انسانها گرفته تا سازمانها و کل جوامع تعریف می کند. برای بسیاری از افرادی که فاقد این ویژگی حیاتی هستند، آموزش تاب آوری آنلاین فرصتی برای آموزش، ایجاد و نشان دادن تاب آوری فردی ارائه می دهد.

اهمیت آموزش آنلاین تاب آوری

تاب آوری چیست؟

تاب آوری با استفاده از دو تفکر کلیدی تعریف شده است: سازگاری و توانایی بازگشت به عقب.

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، تاب آوری با انطباق نسبت به موقعیت ها و پس از وقوع آن ها، با شکست ها، موقعیت های آسیب زا یا غم انگیز و سایر شکست های زندگی مواجه می شود.

چهار نوع تاب آوری وجود دارد: تاب آوری فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی. این چهار نوع در نتیجه مشکلات زندگی، موقعیتی یا روزمره به وجود می آیند.

آموزش تاب آوری آنلاین چیست؟

آموزش تاب آوری آنلاین به شما این امکان را می دهد تا تاب آوری را در یک محیط امن درک کنید، توسعه دهید و تمرین کنید.

زمانی که بتوانید افکار و رفتار خود را در جهت مثبت گرایی آموزش و حرکت دهید، آنگاه یاد می گیرید که هدفمند شوید و کمتر بر روی نکات منفی زندگی تمرکز کنید.

آموزش تاب آوری آنلاین به دنبال ارائه آموزش ها، مهارت ها و شایستگی هایی به افراد و گزوهها است که می تواند به آنها در توسعه تاب آوری در زندگی روزمره، کار یا مدرسه کمک کند.

چه چیزی تاب آوری را تقویت می کند؟

تاب‌آوری ناشی از توانایی پذیرش جنبه‌های معمول زندگی است که منجر به استرس می‌شوند و تأثیرات مثبتی از آن‌ها ایجاد می‌کند تا بهزیستیِ جسمی، روانی و اجتماعی تان را ارتقا دهد.

برای ارتقای تاب آوری، افراد باید این پنج جنبه از زندگی را تقویت کنند: ارتباط، برقراری ارتباط، ایجاد اعتماد، متعهد بودن و کنترل کردن.

یک دوره آموزشی آنلاین تاب آوری را امتحان کنید و یاد بگیرید که چگونه تاب آوری خود را ارتقا دهید.

تاب آور یعنی چه؟

تاب آوری یک ویژگی در افراد است که به این معنی است که می توانند سازگار شوند و کنار بیایند و از ازدست دادن، درد، شکست،ناکامی و ناامیدی عقب نشینی کنند. این برگرفته از مهارت‌های طبیعی و آموخته‌شده است، که به معنای توسعه درک و فهم زندگی و مسیر طبیعی آن است، اما در عین حال قادر به جلوگیری از غرق شدن در آن است.

چه چیزی یک فرد تاب آور را می سازد؟

یک فرد تاب‌آور می‌تواند با چالش‌ها و ناملایمات زندگی روبرو شود بدون اینکه زیر وزن خود فرو برود. تاب آور کسی است که مهارت ها و نقاط قوت خاصی را توسعه داده است که این مهاتها و توانایی ها به او اجازه می دهند تا با موقعیت ها روبرو شود، با آنها کنار بیاید و از این موقعیت ها و مشکلات به خوبی عبور کند.

بنابراین، چگونه می دانید که تاب آور هستید؟

افراد تاب‌آور می‌دانند که زندگی، همان‌طور که هست، مملو از چالش‌ها است و بهترین راه برای بودنِ در آن، برخورداری از ذهن و رویکردی باز و انعطاف‌پذیر است.

به این ترتیب، یک فرد تاب آور به طور طبیعی یا از طریق روش های آموخته شده از شکست یا تراژدی عبور موفقیت آمیز خواهد داشت.

اگر مطمئن نیستید که آن طبیعت انعطاف پذیر و تاب آور را در خود دارید، آموزش تاب آوری آنلاین مکان خوبی برای شروع ایجاد آن است.

دو مثال واقعی از تاب آوری چیست؟

چندین نمونه از تاب آوری در زندگی واقعی و در بین مردم وجود دارد و شما می توانید آنها را در اطراف خود ببینید.

یک نمونه عالی از تاب آوری در ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر نشان داده شد. بیشتر مردم که با اندوه بی‌سابقه‌ای مواجه شدند، از تعظیم در برابر آسیب‌ها خودداری کردند و به معنای واقعی کلمه خود را از زیر آوار بیرون آوردند تا زندگی خود را دوباره بسازند.

چار و اسکات فروینگ، همراه با دو پسرشان کورت و پیتر، یکی دیگر از داستان های واقعی تاب آوری هستند. وقتی پسران فروینگز به دیستروفی عضلانی تشخیص داده شدند، خانواده پس از اینکه فهمیدند این بیماری هیچ درمان یا دارویی ندارد و بیماران هیچ شانسی برای زنده ماندن پس از تولد ۳۰ سالگی خود ندارند، از از دست دادنِ امید پزهیز نمودند.

این خانواده بنیادی را راه‌اندازی کردند که به جمع‌آوری بودجه برای تحقیقات کمک کرده است. داستان الهام بخش آنها از تاب آوری نمونه ای از مثبت اندیشی در مصیبت است. آن را بخوانید تا ببینید با وجود چالش ها چگونه زندگی را شاد می کنند.

سربازان از مقاوم ترین افراد هستند.

اهمیت آموزش آنلاین تاب آوری
آموزش آنلاین تاب آوری

زن تاب آور چیست؟

یک زن تاب‌آور دارای چندین ویژگی است که آنها را قادر می‌سازد تا با استرس‌های متعدد روبرو شود. حتی زمانی که زمین خورده باشد، زن تاب آور این قدرت را دارد که همچنان قوی تر از قبل بلند شود یا به عقب برگردد.

برخی از ویژگی هایی که یک زن تاب آور را تعریف می کند عبارتند از:

. او مسئولیت پذیر است

. واقعیت را می پذیرد و در جهت استفاده بهینه از آن تلاش می کند

. در جریان است و استمرار دارد

. دارای چشم انداز است – دورنمای بزرگتر را می بیند

. اعتماد به نفس دارد و به خودش اعتماد دارد

. منعطف است – او طرز فکر “من می توانم رشد کنم” را دارد

آیا تاب آوری یک مهارت زندگی است؟

تاب آوری به عنوان یک مهارت، تاب آوری بخشی از هدف و چشم انداز زندگی فرد را تشکیل می دهد. این نگرش «کشسان» است که فرد ایجاد می کند، شخصیت مثبت اندیشی که همراه با تواناییِ پاسخگوییِ به چالش ها و مشکلات است. ممکن است لازم باشد آن را یاد بگیرید و تمرین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha