دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 368722

 نتایج بررسی کنونی نشان داد که طوفان‌ها آنقدر قوی می‌شوند که ممکن است به دسته جدیدی برای طبقه‌بندی آنها نیاز باشد.

طوفان‌های جدید در راه است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طوفان‌ها ممکن است کمتر اما شدیدتر شوند و بحث‌هایی را پیرامون نیاز به افزودن رده ۶ به مقیاس سافیرسیمپسون برانگیزد. این مقیاس طوفان‌ها را بر اساس سرعت باد دسته‌بندی می‌کند.محققان رده ۶ را برای بادهای بیش از ۳۰۹ کیلومتر در ساعت پیشنهاد و به پنج طوفان از سال ۲۰۱۳ اشاره کردند.

محققان اظهار کردند که در دهه گذشته، پنج طوفان با این قدرت جدید دسته ۶ طبقه‌بندی شده‌اند که شامل همه طوفان‌ها با بادهای پایدار با سرعت ۱۹۲ مایل در ساعت یا بیشتر می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که چنین طوفان‌های بزرگی به دلیل گرمایش جهانی به دلیل گرم‌شدن اقیانوس‌ها و جو بیشتر می‌شود.

هنگامی که طوفان استوایی شکل می‌گیرد، افرادی که در مسیر آن زندگی می‌کنند، با نگرانی اخبار مربوط به جهت و قدرت آن را زیر نظر دارند. اگر یک طوفان رده پنج با سرعت باد ۲۵۰ کیلومتر در ساعت به سمت شما بیاید، متفاوت از طوفان رده یک با سرعت باد ۶۵ کیلومتر در ساعت است.انتظار می‌رود در دنیای گرم‌تر، طوفان‌ها در زمان شکل‌گیری کمتر اما شدیدتر شوند.

در حالی که تعداد کل طوفان‌ها به دلیل بحران آب‌وهوا در حال افزایش نیستند اما محققان دریافته‌اند که شدت طوفان‌های بزرگ به‌طور قابل‌توجهی در طول چهار دهه افزایش یافته است.هدف اصلی این تحقیق، افزایش آگاهی از این مورد است که تغییرات آب‌وهوایی شدیدترین طوفان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha