سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 368782

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک، از هزینه‌های سنگین درمان ژنتیکی کودکان مبتلا به سرطان گفت.

افزایش شانس بهبود کودکان مبتلا به سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،آراسب احمدیان گفت: تکنولوژی‌های جدید که درمان‌های ژنتیکی را ممکن می‌کنند، شانس بهبود سرطان را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به آنکه محک ۳۲ سال پیش با انگیزه مادری که کودک مبتلا به سرطان داشت تأسیس شد، افزود: امروزه، ۳۰۰ هزار نفر سالانه در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند که برای ۸۰ درصد آنها شانس بقا با داروهای موجود وجود دارد.

احمدیان، تشخیص زودهنگام را شرط بهبودی و کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: در طول این سال‌ها محک تلاش کرده تا هزینه دارو و درمان کودکان را پوشش دهد. این هزینه‌ها به شکل کلی و سرانه در حال رشد تصاعدی است که بخشی از این رشد تصاعدی ناشی از توسعه دانش و تکنولوژی‌های درمانی است.

وی ادامه داد: ما امروز در شروع یک انقلاب درمان در سرطان هستیم و آن هم درمان ژنتیکی است. این نوع درمان شانس بهبودی را بسیار افزایش می‌دهد. طبیعی است این تکنولوژی‌های جدید بسیار گران هستند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه محک گفت: محک در ۳۲ سال گذشته با کمک نیکوکاران توانسته تمامی هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان را بعد از پرداخت بیمه که الزاماً بخش بزرگی نیست، پوشش دهد و امیدوار است بتواند با همراهی هموطنان، هزینه درمان‌های ژنتیکی را نیز بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha