سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مردم خواست چهارشنبه سوری را در کنار خانواده بمانند و فریب سودجویان درباره مواد منفجره بی‌خطر را نخورند.

نه به چهارشنبه سوری خطرناک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار،سید جلال ملکی با اشاره به چهارشنبه سوری گفت: امسال با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه سوری، متاسفانه آمارها نشان می دهد در حالی‌که هنوز به روز چهارشنبه سوری نرسیدیم؛ اما تعداد مصدومان و فوتی‌ها افزایش دارد که امیدواریم این روند متوقف شود و در روزهای آتی شاهد آسیب دیدگی افراد نباشیم.


وی افزود: در جهت فرهنگ سازی، کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» با شعار «چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده» برای هفتمین سال راه اندازی شده است و در فضای مجازی نیز با همین عنوان هشتگ سازی انجام شده است. ما تلاش می کنیم در این کمپین خانواده ها و شهروندان را در این زمینه آگاه کنیم. همچنین به نوجوانان و جوانان که از اصلی ترین آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری هشدار های لازم را بدهیم.


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر و بهتر در این زمینه و آگاه سازی مردم از همه چهره‌های معروف و فعال در زمینه فضای مجازی می‌خواهیم به این کمپین بپیوندند.ملکی با اشاره به اینکه مخالفتی با انجام این رسم دیرینه وجود ندارد؛ گفت: چهارشنبه سوری از مناسبت های دیرینه ماست و کسی در زمینه اجرای آن مخالفتی ندارد بلکه ما به دنبال اجرایی شدن درست این مراسم هستیم که به خوبی این روز را جشن بگیریم.


وی افزود: باید توجه کرد که در جشن گرفتن مناسبت چهارشنبه سوری، هیچ چیزی به عنوان نارنجک دستی، آتس بازی های بزرگ، انفجار و ایجاد مزاحمت برای سایرین وجود ندارد و ما از طریق این کمپین قصد داریم روش های دقیمی و دیرینی این روز را برپا کنیم.سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه خانواده ها در این روز نقش مهمی دارند؛ ادامه داد: من از خانواده‌ها می‌خواهم که در این روزها فرزندان خود را تنها نگذاشته و به عملکرد آنان نظارت داشته باشند. همچنین به فرزندان خود درباره این مسائل خطرناک آموزش هایی ارائه کنند.


ملکی گفت: متاسفانه شاهد تبلیغاتی هستیم که در آنها عنوان می‌شود این مواد منفجره کم خطر و بی خطر هستند و ضرری ندارند که ممکن است فرزندان ما فریب این افراد سودجو را بخورند در صورتیکه واقعیت این است که این مواد بسیار خطرناک هستند و باعث ایجاد صدمات غیرقابل جبرانی می‌شود.


وی افزود: شهروندان باید آگاه باشند که واقعیت این است که تجربه چندساعت هیجان و لذت بردن از آتش و صدای بلند، ارزش این را ندارد که افراد دچار سوختگی های شدید یا حتی قطع عضو و مرگ و میر شوند.سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران معتقد است چهارشنبه سوری باید در آرامش کامل به عنوان رسمی دیرینه برگزار شود و هیچکس نباید به خود، اطرافیان یا محل زندگی‌اش آسیب وارد کند.


هنجارشکنان و متخلفان چهارشنبه آخر سال تعطیلات را در بازداشت می‌مانند


فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن هشدار به هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم تاکید کرد: متخلفان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات سال نو در بازداشت می‌مانند.سردار جلیل موقوفه‌یی 20 اسفندماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسوولان قضایی استان برای برخورد با متخلفان چهارشنبه آخر سال انجام شده و با کسانی که امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برابر قانون برخورد می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار به برهم زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه آخرسال از خانواده‌ها و والدین هم‌استانی خواست: در روزهای پیش رو بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.


وی با بیان اینکه برقراری نظم و تامین امنیت و آرامش مردم وظیفه نیروی انتظامی است تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هیچ ملاحظه و مماشاتی با متخلفان نخواهیم داشت.سردار موقوفه‌یی با اشاره به حوادث متعدد چهارشنبه آخر سال از خانواده‌ها خواست: با آموزش و گوشزد به‌هنگام به فرزندان خود، آنها را از مخاطرات احتمالی این روز دور کنند.


وی با بیان اینکه انتظار می رود که والدین بچه‌های خود را مدیریت کنند ادامه داد: توصیه ما به جوانان و نوجوانان این است که هیجانات خود را کنترل کرده و از دست زدن به رفتارهای مخاطره‌آمیز پرهیز کنند.فرماندهی انتظامی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اقدامات پیشگیرانه فراجا استان سمنان افزود: پلیس استان سمنان از اول اسفندماه اقدامات پیشگیرانه‌ای در این ارتباط در شهرستان‌های مختلف استان داشته و مقادیری نیز موادمحترقه از متخلفان کشف و ضبط شده است.


وی از شناسایی متخلفان سابقه‌دار در این ارتباط خبر داد و گفت: پلیس با افرادی که برای منافع مالی خود دست به ساخت و فروش مواد محترقه و خطرزا می‌کنند به شدت برخورد می‌کند و با هماهنگی صورت گرفته با مسوولان قضایی افراد متخلف دستگیرشده تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند ماند تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.


کشف بیش از ۱۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه در شهر قدس


فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت : بیش از ۱۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه توسط ماموران گشت یگان امداد شهرستان قدس کشف شد .
سرهنگ سید نظام موسوی در خصوص این کشفیات اظهار کرد : ماموران یگان امداد شهرستان قدس هنگام گشت زنی در شهرستان به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و آن را توقیف کردند.


وی در ادامه تصریح کرد: یک نفر متهم در این گشت‌زنی دستگیر شد که با همکاری او و با بازرسی از محل غیرقانونی توزیع این مواد ماموران موفق به کشف مواد محترقه شدند.فرمانده انتظامی شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: با اطلاع دستگاه قضائی، افرادی که با خرید و فروش و یا ساخت مواد محترقه حقوق شهروندان را ضایع کنند و تهدیدی برای سلامت و امنیت آنان فراهم سازند با واکنش سخت پلیس مواجه خواهند شد.


انفجار مواد محترقه و تخریب ساختمان در جنوب بازار تهران


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انفجار و تخریب یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی در خیابان ری خبر داد و گفت که ۹ تن در این حادثه مصدوم شده و یک تن جان خود را از دست داده است.سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا، تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۲ امروز خبری مبنی بر انفجار در یک منزل مسکونی قدیمی و دو طبقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرمانده آتش‌نشانان را به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه واقع در محدوده جنوبی بازار تهران در خیابان ری اعزام کرد.


وی با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی رخ داده و درپی انفجار این خانه و بخشی از منزل مسکونی مجاور آن تخریب شده است.ملکی خاطرنشان کرد: جستجوها برای یافتن افرادی احتمالی که ممکن است در زیر آوار محبوس شده باشند، درحال انجام است. اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین در توضیحات بعدی وتکمیلی به ایسنا اعلام کرد که این حادثه درپی انفجار مواد محترقه دست ساز رخ داده است.


تایید مرگ یک تن و اعلام ۹ مصدوم


ملکی همچنین حوالی ساعت ۱۳:۳۰ با ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص گفت: چهار ایستگاه به محل اعزام شدند. محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی بود که حجم زیادی از موادمحترقه در آن وجود داشت. هنگام حضور آتش نشانان بخش هایی از خانه دچار حریق شده بود، همچنین شدت انفجار سبب شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های اطراف شده بود.


وی افزود: متاسفانه چهار مرد و چهار زن در این حادثه دچار مصدومیت شدند. یک نفر هم در ساختمان مجاور دچار مصدومیت شد که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. یک آقا نیز جان خود را از دست داده است. جستجوها همچنان ادامه دارد.همچنین محمد اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران نیز در این باره به ایسنا گفت: درپی این حادثه هفت دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در زیرپل ری، بازارچه نائب السلطنه اعزام شدند. تاکنون دو مصدوم بدحال نیز از سوی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و جستجوها در این خصوص همچنان ادامه دارد.


وی اضافه کرد: برابر اظهارات شاهدان و افراد حاضر در محل احتمالا در هنگام انفجار ۱۰ نفر در محل حضور داشتند. البته این موضوع با انجام بررسی ها قابل تایید خواهد بود.توکلی در توضیحات تکمیلی در حوالی ساعت ۱۲:۳۸ نیز گفت: که دو آتش نشان نیز در این حادثه دچار سوختگی شدند که امدادرسانی به آنان ارائه شد. همچنین ۱۰ نفر نیز در این حادثه دچار مصدومیت شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha