شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 369937

یکی از شایع‌ترین علت‌های آکنه استفاده از محصولات بهداشتی پوستی است که بیش از حد سنگین و غنی‌اند.

عادت‌هایی که باعث تشدید جوش‌های صورت می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، به گفته آکادمی پوست آمریکا، آکنه شایع‌ترین بیماری پوستی در ایالات متحده است؛ از جوش‌های سرسیاه ریز گرفته تا جوش‌های چرکی.

هرچند دلایل بروز آکنه متفاوت است، اما نکات تخصصی که در ادامه می‌آید ممکن است به پاک‌سازی پوست شما کمک کند.

دیوید کیم، متخصص پوست در مرکز پوست‌شناسی نیویورک، به هاف پست گفت: «یکی از شایع‌ترین علت‌های آکنه استفاده از محصولات بهداشتی مخصوص پوست است که بیش‌ازحد سنگین و غنی‌اند.»

برای جلوگیری از این امر درمورد محصولاتی که تهیه می‌کنید تحقیق کنید. محصولاتی که شاخص جوش‌زایی بالا دارند، منافذ پوست را مسدود می‌کنند و در بیشتر موارد باعث ایجاد و یا وخیم‌تر شدن آکنه می‌شوند.


ترکیباتی مانند کره شی، کره کاکائو، وازلین یا روغن معدنی، اغلب شاخص جوش‌زایی بالایی دارند و باعث افزایش جوش‌ها می‌شوند. به جای آن‌ها می‌توانید محصولات بدون روغن یا غیرجوش‌زا (غیرکمدوژنیک، non-comedogenic) را انتخاب کنید.

این متخصص هشدار داد که ترکیبات تمیزکننده ساینده (اسکراب: شوینده‌هایی که حاوی دانه‌های ریز ساینده‌اند و برای پاکسازی پوست به کار می‌روند) نیز مشکلات پوستی را افزایش می‌دهند.

به گفته این متخصص، اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند اسکراب مشکلات پوستی را از بین می‌برد، اما این محصولات پوست را تحریک می‌کنند و اوضاع را بدتر می‌کنند. به گفته او، اسکراب‌ها برای پوست خشن‌اند و واقعا به آنها احتیاجی نیست. یک پاک‌کننده ملایم برای تمیز کردن پوست کافی است.

به توصیه دکتر کیم، اگر به استفاده از ترکیب قوی‌تری برای تمیز کردن پوستتان نیاز دارید هفته‌ای یک بار از اسکراب ملایم استفاده کنید.
از سوی دیگر، بااینکه تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک اصرار دارند که برای مراقبت از پوست به یک شیوه ۱۲ مرحله‌ای نیاز داریم، کیم معتقد است که برای مراقبت از پوست تنها به سه محصول نیاز داریم: پاک‌کننده ملایم، مرطوب‌کننده غیرجوش‌زا و ضدآفتاب.

این متخصص گفت: «پوست ممکن است به‌دلیل استفاده از محصولات مختلف تحریک شود.»
عادت‌های دیگری که ممکن است آکنه را وخیم‌تر کند وضعیت پوست بعد از ورزش و پیش از خواب است.

عرق کردن و خوابیدن با آرایش باعث تجمع چربی و آلودگی و باکتری روی پوست و ایجاد جوش می‌شود.

متخصصان توصیه می‌کنند بعد از تعریق زیاد (بعد از ورزش) و قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید و صورتتان را بشویید تا پوستتان شفاف بماند.

با رعایت این نکات جوش‌ها باید طی یک تا دو هفته از بین بروند، اما اگر این‌طور نشد، بهتر است محصولاتی را که استفاده می‌کنید تغییر دهید یا به متخصص پوست مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha