مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، از ورود بخش خصوصی به حوزه آزمایشگاه های کنترل کیفیت استقبال کرد.

ورود آزمایشگاه های خصوصی به کنترل کیفیت محصولات سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهدی انصاری اظهار کرد: حجم فعالیت‌های ما نشان دهنده ضرورت توجه به بخش خصوصی برای ورود به این عرصه است و باید در بحث برون سپاری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سایر بخش‌های دیگر کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۲۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی، دولتی غیروابسته به وزارت بهداشت و کارخانجات تولیدی سراسر کشور فعال هستند که مورد ارزیابی قرار گرفته و تاییدیه اداره کل آزمایشگاه مرجع را دارند و می‌توانند بر اساس دامنه‌هایی که به آنها مجوز داده شده با حوزه کنترل کیفیت محصولات سلامت همکاری داشته باشد.

به گفته انصاری، فهرست آزمایشگاه‌های مجاز که با اداره کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو همکاری دارند در سامانه لیمز قابل مشاهده است. در صورت تأیید وضعیت آزمایشگاه مربوطه فراورده‌ها و محصولات مورد نظر البته با روالی که نمونه برداری در اداره کل مربوطه تعیین می‌کند به آن آزمایشگاه ارسال و پس از انجام آزمون‌های مربوطه، نتایج برای سازمان غذا و دارو مورد قبول است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تفویض اختیار یا برون سپاری به گستردگی بیشتر دامنه کنترل کیفیت سازمان غذا و دارو کمک می‌کند که باید تا حد امکان از این ظرفیت در حوزه فرآورده‌های دانش بنیان، محصولات جدید و هایتک استفاده کرد و ما از گسترش این همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

انصاری ابراز امیدواری کرد که با ورود بخش خصوصی به حوزه کنترل کیفیت محصولات سلامت محور علاوه بر تحقق سیاست‌های کلی دولت در فعال شدن بخش خصوصی، به جهش تولید و کیفی‌تر شدن بیشتر نظارت‌ها کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha