فلفل دلمه ای منبع عالی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. خوردن آنها ممکن است چندین فواید سلامتی از جمله کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری، بهبود سلامت ایمنی و بهبود سلامت چشم را به همراه داشته باشد.

اگر هرروز فلفل دلمه ای بخوریم چه می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایتینگ ول، فلفل دلمه ای که در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، نارنجی، زرد و سبز وجود دارد، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

ارزش غذایی فلفل دلمه ای

یک فلفل دلمه ای قرمز متوسط (تقریباً 119 گرم) حاوی موارد زیر است:

  • کالری : 31
  • کربوهیدرات : 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر کل: 5 گرم
  • شکر اضافه شده : 0 گرم
  • پروتئین : 1 گرم
  • چربی کل : 0 گرم
  • چربی اشباع شده: 0 گرم
  • کلسترول: 0
  • سدیم : 5 میلی گرم
  • ویتامین سی : 152 میلی گرم (190٪ ارزش روزانه)
  • ویتامین کا: 5 میکروگرم (5٪ DV)
  • ویتامین آ: 187 میکروگرم (23٪ DV)

فواید فلفل دلمه ای برای سلامتی

فلفل دلمه ای ممکن است التهاب را کاهش دهد

فلفل دلمه ای سرشار از مواد شیمیایی گیاهی و مواد مغذی است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی طبیعی دارند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که ترکیبات گیاهی موجود در فلفل دلمه ای ممکن است با کاهش التهاب در بدن یا کاهش خطر ابتلا به آن، تأثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد. حالت طولانی مدت التهاب با شرایط سلامت مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

فلفل دلمه ای حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها است که به جلوگیری از آسیب سلولی در بدن کمک می کند. این خاصیت برای التهاب و پیشگیری از سرطان مهم است.

فلفل دلمه ای ممکن است از سلامت چشم حمایت کند

کاروتنوئیدهای موجود در فلفل دلمه ای از جمله زآگزانتین و لوتئین ممکن است به محافظت از سلامت چشم و حمایت از بینایی سالم کمک کند. زیگزانتین یک آنتی اکسیدان است که در بخشی از چشم به نام ماکولا تجمع می یابد و به محافظت در برابر آسیب های ناشی از نور آبی کمک می کند. هنگامی که سلول های گیرنده نوری در چشم آسیب می بینند، می تواند منجر به دژنراسیون ماکولا شود که یکی از دلایل اصلی کوری است. بسیاری از ما ساعت‌ها به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنیم، بنابراین خوردن فلفل دلمه‌ای (مخصوصاً فلفل نارنجی) ممکن است به کاهش آسیب چشم ناشی از منابع نور آبی کمک کند.

در یک مطالعه در سال 2020 که در Proceedings منتشر شد، محققان انواع مختلف فلفل را مورد بررسی قرار دادند تا مشخص کنند کدام یک دارای بالاترین سطح زآگزانتین هستند. آنها دریافتند که فلفل دلمه ای نارنجی حاوی سطوح بالایی از زآگزانتین است.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که زآگزانتین همچنین ممکن است محافظت آنتی اکسیدانی برای حفظ قلب، کبد و پوست نیز ایجاد کند.


فلفل دلمه ای ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

قرار دادن فلفل دلمه ای در رژیم غذایی روزانه شما به طور بالقوه می تواند مواد مغذی زیادی را برای بدن شما، به ویژه برای سیستم ایمنی شما فراهم کند.

یک فلفل دلمه ای قرمز تقریباً سه برابر پرتقال ویتامین C دارد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به حمایت از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

فلفل دلمه ای ممکن است سلامت مغز را ارتقا دهد

خوردن فلفل دلمه ای ممکن است به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و کاروتنوئیدهای موجود در فلفل ممکن است به جلوگیری از کاهش حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر کمک کند.

مواد مغذی موجود در فلفل های رسیده همچنین ممکن است فعالیت آنزیمی را که پروتئین های آمیلوئیدی را در مغز و سیستم عصبی آزاد می کند، مسدود کند. اعتقاد بر این است که پروتئین های آمیلوئید مسئول آسیب رساندن به رشته های عصبی و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

فلفل دلمه ای ممکن است به هضم غذا کمک کند

فلفل دلمه ای منبع عالی فیبر است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله هضم بهتر، بهبود سلامت قلب و سطح انرژی پایدار دارد. فیبر به مدیریت قند و کلسترول خون کمک می کند و در عین حال میکروبیوم روده را سالم نگه می دارد. فیبر همچنین به تغذیه باکتری های سالم روده که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند کمک می کند که می تواند به حمایت از میکروبیوم سالم نیز کمک کند.

آیا خوردن فلفل دلمه ای برای همه بی خطر است؟

اکثر مردم می توانند بدون هیچ مشکلی از مزایای سلامتی فلفل دلمه ای لذت ببرند. آلرژی به فلفل دلمه ای نادر است، اما غیر ممکن نیست. خوردن فلفل دلمه‌ای برای همه بی‌خطر است، مگر اینکه فردی از خوردن آن ناراحتی قابل توجه یا آلرژی داشته باشد.

خوردن فلفل دلمه ای هر روز اشکالی ندارد، اما هدف باید گنجاندن انواع سبزیجات رنگارنگ در رژیم غذایی در طول هفته باشد.

نکاتی برای لذت بردن از فلفل دلمه ای

  • به عنوان میان وعده: یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از فلفل دلمه ای، خوردن آن به عنوان بخشی از میان وعده است. فلفل دلمه‌ای خلال شده را با هوموس امتحان کنید.
  • روی کباب: کباب یک روش عالی برای مصرف فلفل دلمه ای بیشتر و در کل سبزیجات بیشتر است.
  • به عنوان یک همراه: این سبزی همه کاره را می توان تقریباً با هر غذای اصلی همراه کرد. فلفل ها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه طبخ آن ها نیز فوق العاده آسان است.
  • در سالاد: فلفل دلمه ای تردی تازه به سالادهای سبز و تردی خوشمزه به سالادهای دیگر می دهد.
  • آنها را پر شده امتحان کنید: یکی از راه های محبوب برای لذت بردن از فلفل دلمه ای پر کردن آنها با برنج و گوشت است.


فلفل دلمه ای برای بدن شما چه می کند؟

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که سلامت چشم، سلامت سیستم ایمنی، سلامت مغز را بهبود می بخشد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن کمک می کند.

آیا خوردن هر روز فلفل دلمه ای اشکالی ندارد؟

خوردن هر روز فلفل دلمه ای اشکالی ندارد، اما برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند که مصرف خود را به یک عدد در روز محدود کنند. مصرف بیش از حد فلفل دلمه ای ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ در برخی افراد شود، زیرا محتوای فیبر بالایی دارد. همچنین بهتر است انواع میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فلفل دلمه ای بهتر است به صورت خام یا پخته مصرف شود؟

شما می توانید از فواید خوردن فلفل دلمه ای چه به صورت خام و چه پخته بهره مند شوید، اما پختن فلفل دلمه ای ممکن است جذب مواد مغذی را برای بدن شما آسان تر کند. با این حال، پختن فلفل برای مدت طولانی ممکن است محتوای ویتامین C آن را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha