تحقیقات جدید نشان می دهد مادر یا پدری که در خانه سیگار الکترونیکی استفاده می کند ممکن است فرزند خود را برای ابتلا به اگزما آماده کنند.

استعمال سیگار الکترونیکی در تحریک اگزما نقش دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، در مطالعه‌ای که شامل داده‌های بیش از ۳۵۰۰۰ خانوار آمریکایی بود، احتمال ابتلاء به اگزما در کودکانی با والدینی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند، ۲۴ درصد بیشتر از کودکانی بود که هر دو والدینشان استعمال سیگار الکترونیکی نداشتند.

تیمی به سرپرستی دکتر «گلارا هوناری»، استادیار بالینی پوست در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که استفاده از سیگار الکترونیکی والدین با اگزما در کودکان مرتبط است».

به گفته محققان، علم این تصور را تأیید می‌کند که قرار گرفتن در معرض سموم منتشر شده در بخار سیگار الکترونیکی می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در پوست کودکان شود.

آنها خاطرنشان کردند: مطالعات آزمایشگاهی قبلی افزایش استرس اکسیداتیو را در کراتینوسیت‌های انسان و مدل‌های پوستی سه بعدی که در معرض مایعات سیگار الکترونیکی و باقی‌مانده‌های آئروسل قرار دارند نشان داده‌اند. کراتینوسیت ها سلول‌هایی هستند که حدود ۹۰ درصد از لایه اپیدرمی خارجی پوست را تشکیل می‌دهند.

تیم دانشگاه استنفورد نوشت: «ما فرض می‌کنیم که قرار گرفتن در معرض سیگارهای الکترونیکی با واکنش مشابهی در بین کودکان همراه است و خطر اگزما را افزایش می‌دهد.»

مطالعه جدید بر اساس داده‌های سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۸ از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، شامل حدود ۳۵۰۰۰ خانوار است.

از والدین در مورد موارد اگزمای تشخیص داده شده در فرزندشان به علاوه هرگونه استفاده از سیگار الکترونیکی در خانه سوال شد.

تیم هوناری دریافت کودکانی که در معرض بخارات سیگار الکترونیکی والدین قرار می‌گیرند، ۲۴ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به اگزما هستند، در مقایسه با کودکانی که این گونه نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha