چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 398697

بر اساس یک مطالعه جدید در آمریکا، خطر مصرف تفننی و کم مشروبات الکلی همچنان بالاست و ریسک ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف الکل و حتی مرگ را چند برابر می کند.

کشف جدید درباره مشروبات الکلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو، تنها مصرف ۷ شات مشروب در هفته، خطر مرگ افراد را به میزان ۱ به ۱۰۰۰ افزایش می دهد؛ در حالی که مصرف ۱۴ شات در هفته این خطر به ۱ به ۲۵ افزایش می یابد.

بر اساس یک مطالعه جدید در آمریکا، خطر مصرف تفننی و کم مشروبات الکلی همچنان بالاست و ریسک ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف الکل و حتی مرگ را چند برابر می کند.

طبق مطالعه‌ای که نتایج آن با دستورالعمل‌های فدرال آمریکا در تضاد است، مصرف هر نوع مشروب الکلی حتی در کمینه ترین حالت آن، خطر مرگ را چند برابر افزایش می دهد.

طبق مطالعه‌ای که در 8 ژوئن (2 روز پیش) در مجله مطالعات الکل و مواد مخدر آمریکا منتشر شده، بزرگسالان باید به یک نوشیدنی (معمولا ۱۲ اونس آبجو، ۵ اونس شراب یا ۱.۵ اونس مشروبات الکلی) در روز یا در مجموع 7 نوشیدنی (شات) در هفته پایبند باشند، اگر می‌خواهند از بدترین عوارض سلامتی مرتبط با الکل جلوگیری کنند؛ با این حال نویسندگان این مطالعه هشدار داده اند که حتی این میزان نیز خالی از خطر نیست و خطر مرگ افراد را در مقایسه با افرادی که اصلا مشروبات الکلی مصرف نمی کنند، چند برابر بیشتر می کند.

پس از انجام یک بررسی گسترده در مورد بیش از 7200 مورد بیماری‌های مرتبط با الکل، نویسندگان دریافتند که خطر بیماری جدی یا مرگ ناشی از الکل با عادات نوشیدن آغاز می‌شود که عموما توسط آمریکایی‌ها "متوسط" تلقی می‌شوند. هفت نوشیدنی در هفته، خطر مرگ را در طول عمر شما 1 در 1000 افزایش می‌دهد، در حالی که اضافه کردن فقط دو نوشیدنی دیگر - در مجموع 9 نوشیدنی در هفته - این خطر را به 1 در 100 افزایش می‌دهد.

2 نوشیدنی در روز یا 14 نوشیدنی در هفته، خطر مرگ به 1 در 25 افزایش می‌یابد. این میزان‌ها با اختلاف نسبتا کمی در بین مردان و زنان نسبتا ثابت بودند.

همچنین بر اساس این مطالعه فایده مند بودن نوشیدن یک لیوان شراب همراه با شام تنها یک افسانه پوچ است و طبق این مطالعه، هیچ مقدار نوشیدنی الکلی هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد که از مضرات آن بیشتر باشد.

"کاترین ام. کیز"، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی "میلمن" دانشگاه کلمبیا - یکی از نویسندگان این مطالعه - گفت: "هیچ اثر محافظتی از نوشیدن حتی در سطوح پایین مشاهده نشد. ... حتی سطوح متوسط مصرف، خطر مرگ زودرس و ناتوانی را افزایش می‌دهد."

حتی با یک نوشیدنی کوچک در روز یا هفت نوشیدنی کوچک در هفته، احتمال ابتلا یا مرگ ناشی از بیماری‌های مرتبط، از جمله سیروز کبد، سرطان (از جمله مری، دهان و به ویژه سینه)، بیماری‌های قلبی عروقی و آسیب‌های مرتبط (مانند تصادفات رانندگی) در افراد مصرف کننده بیشتر از کسی است که اصلا الکل نمی‌نوشد. خطر ابتلا به برخی از این بیماری‌ها، مانند بیماری‌های قلبی عروقی، با رعایت قانون یک نوشیدنی در روز کاهش می‌یابد، اما همچنان بیشتر از افرادی است که الکل نمی‌نوشند.

نکته آخر اینکه بر اساس یافته های این مطالعه، نوشیدن الکل در هر اندازه ای، خطر عوارض جانبی سلامتی را افزایش می‌دهد، مهم نیست که مقدار آن چقدر کم باشد. هر چه بیشتر بنوشید، این خطرات بیشتر می‌شوند و به سرعت افزایش می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha