آیین‌نامه اجرایی قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات در جلسه عصر یكشنبه هیات دولت كه به ریاست دكتر داوودی معاون اول رییس‌جمهور تشكیل شد، به تصویب رسید.

 بر اساس موادی از این قانون، تبلیغ محصولات دخانی به هر شیوه و روشی ممنوع است. بر این اساس استفاده از نام و علامت تجاری شركت‌های تولیدكننده انواع فرآورده‌های دخانی بر روی دیگر كالاهایی كه تبلیغ مصرف مواد دخانی محسوب شود، ممنوع است.

بر اساس این آیین‌نامه هم‌چنین فروش و عرضه محصولات دخانی توسط عاملان مجاز، نباید به نحوی باشد كه تبلیغ محصولات دخانی برای عموم محسوب شود.

از سوی دیگر استعمال مواد دخانی نیز در اماكن عمومی، به منظور حفظ سلامت عمومی ممنوع است و ظرف مدت سه ماه ناجا و وزارت بازرگانی با همكاری یكدیگر دستورالعمل نحوه همكاری نیروی انتظامی با ماموران و بازرسان وزارت بهداشت و وزارت بازرگانی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

روسا و مدیران كلیه ادارات و موسسات و نهادهای دولتی نیز موظفند بر آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با دخانیات نظارت و طبق قانون با موارد خلاف آیین‌نامه برخورد كنند.

همچنین در جلسه هیات وزیران، آیین‌نامه اجرایی شورای سلامت و امنیت غذایی استان‌ها به تصویب رسید.

به موجب موادی از این آیین‌نامه كلیه ادارات و موسسات مشمول ماده 160 قانون ، موظفند مواد غذایی خود را صرفاً با استفاده از روغن‌های مایع دارای استاندارد یا روغن‌هایی با اسید چرب ترانس پایین‌تر از 10درصد و هم‌چنین از نمك یددار تصفیه شده عرضه كنند.

اعطای نشان ایمنی در سلامت به تولیدكنندگان برتر محصولات غذایی و بهداشتی كشور كه ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت درمان و آموزش پزشكی را رعایت می‌كنند، از مفاد دیگر این آیین‌نامه است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha