سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 89597

پوکی استخوان که بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت چهارمین دشمن بشریت به شمار می رود با ساخت داروی کلسیم دی فورت برای اولین بار در ایران توسط شرکت دارو پخش برای 55 میلیون ایرانی دیگری که هنوز به این بیماری دچار نشده اند قابل پیشگیری شد چرا که بر اساس آمار اعلام شده 25 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا هستند!

به گزارش سلامت نیوز  مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش از تولید قرص های " کلسیم دی فورت "برای نخستین بار در کشور توسط واحد تحقیق و توسعه این شرکت و با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خبر داد .
  دکتر سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر افزود : این قرص ها برای درمان کاهش کلسیم خون ( هایپوکلسی ) ،  پیشگیری و کنترل پوکی استخوان ، درمان کاهش فسفات خون ( هایپوفسفاتمی ، درمان کمبود ویتامین D3 تجویز می شود  .
  وی گفت : ویتامین D موجود در این فرآورده به جذب کلسیم در خون کمک کرده و مانع از دفع کلسیم می شود .
 دکتر حسینی یادآور شد : از آنجایی که برای جذب هر چه بهتر کلسیم ، در حال حاضر پزشکان ویتامین D را برای افراد بالای 30 سال توصیه می کنند ، قرص های مذکور حاوی 500 واحد کلسیم D و 400 واحد ویتامین است .
به گفته وی مصرف روزانه یک قرص کلسیم دی فورت 400 واحد ویتامین D3 مورد نیاز بدن را تامین می کند .
 دکتر حسینی یادآور شد : در صورت آنکه فردی در نیمه نخست زندگی ( قبل از 30 سالگی ) کلسیم کافی   مصرف نکند ، حفظ کلسیم در استخوان ها به دلیل آنکه جذب کلسیم در بالای سن 30 سالگی و به ویژه پس از 35 سالگی به کندی  انجام می شود ، جبران ناپذیر است .
 دکتر حسینی در مورد مزایای " قرص کلسیم دی فورت " نسبت به سایر کلسیم های تولید داخل کشور اضافه کرد : دارا بودن 400 واحد ویتامین D که دو برابر کلسیم D های معمولی موجود در بازار است ، کمک به جذب بیشتر کلسیم ، به دلیل دارا بودن ویتامین D و جلوگیری از رفع کلسیم از جمله مزایای این کلسیم به شمار می رود .
 وی تاکید کرد : امروزه اکثر پزشکان به منظور پیشگیری و کنترل بیماری پوکی استخوان که بیماری خاموش قرن نام   گرفته است ، نسبت به تجویز کلسیم دی فورت ( calcium-D Fort ) اقدام می کنند .
مدیر عامل شرکت کارخانجات دارو پخش تصریح کرد : کلسیم دی فورت هایی که هم اکنون توسط پزشکان  تجویز می شود ، از نوع وارداتی بوده و گروه تحقیق و توسعه این شرکت با هدف رفع نیاز بازار داخل و صادرات این محصول در آینده نسبت به تولید این دارو اقدام کرده است .
 به گزارش" سلامت نیوز"  بر اساس آخرین آمار های سازمان بهداشت جهانی ، در آغاز قرن 21 ، تصادفات رانندگی ؛ به حوادث قلبی ، عروقی ، سرطان ها و " پوکی استخوان " به عنوان چهار دشمن اصلی حیات بشر نام گرفته اند .
استئوپوروز ( پوکی استخوان ) شایع ترین بیماری متابولیک استخوان به شمار می رود که حدود 25 میلیون نفر در کشور به آن مبتلا هستند و برای درمان این بیماری سالانه 2700 میلیارد تومان هزینه صرف می شود .
 بر اساس توصیه پزشکان مصرف کلسیم و ویتامین D به همراه ورزش ، یک شیوه مهم کمک به جلوگیری از پوکی استخوان تلقی می شود . 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    7 0
    سلام ایا خوردن این دارو کلسیم د تولیدی از شرکت شما بذای خانم باردار هم مجاز است وازاون دسته کلسیم هایی نیست که برا هضمش نیاز به اسید معده داره لطفا منو راهنمایی کنید من دارم از این دارو مصرف میکنم وقادر به تامین کلسیم از طریق تغذیه نیستم