معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با تاكید بر ضرورت هوشیاری جدی جوانان و خانواده‌ها نسبت به خطرات رفتارهای نادرست كه می‌تواند چهارشنبه ‌سوری را به تلخ‌ترین و سیاه‌ترین شب سال تبدیل كند از آمادگی كامل بیمارستان‌های تابعه دانشگاه برای كمك به مصدومان حوادث این شب خبر داد.

دكتر امام هادی در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: بررسی آمارهای منتشره از خسارات چهارشنبه‌ سوری‌های دو سال گذشته، حاكی از خسارت بیش از سه میلیارد ریالی سال 85 و شش میلیارد ریالی سال 84 است.

وی با بیان این كه سال گذشته تنها در محدوده دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در شب آخرین چهارشنبه سال، 92 نفر دچار حادثه شدند كه به آسیب جدی و بستری شدن 18 نفر از آنان منجر شد، تصریح كرد: سوختگی وسیع و مهلك بالای 35 درصد در 12 نفر، نقص عضو چشم و نابینایی در سه مورد و در سه مورد نیز شكستگی استخوان‌های دست و پا و جمجمه صدمات جدی متعددی را رقم زد.

امام هادی با تاكید بر این كه بیشترین آسیب‌ها در دست، چشم و در نهایت سر و صورت مشاهده شده است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه حوادث اشاره شده نسبت به سالهای قبل (سال84) كاهش یافته است و این كاهش تقریبا در هر سال تكرار می‌شود اما همچنان عوارض این بازی مهلك و شادی كذب باید آویزه گوش باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان این كه بیش از 65 درصد آسیب دیدگان، نوجوانان و جوانان رده سنی 15 تا 25 سال هستند، گفت: برخی مواد منفجره به قدری حساس هستند كه حتی مختصر جابه‌جایی، ضربه خفیف و حرارت اندك می‌تواند آنها را فعال و منفجر كند.

وی تصریح كرد: با توجه به عوارض جدی ناشی از انفجارات و سوختگی‌ها، تمام بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به ویژه سه مركز آموزشی درمانی امام حسین (ع) ، لقمان الدوله و 15 خرداد در آماده باش كامل هستند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha