سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

حوادث ترافیکی سومین علت مرگ ایرانیان

سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حوادث ترافیکی سومین علت مرگ ایرانیان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر آقاجانی صبح امروز در کنگره ایمنی راه‌ها با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارهای جهانی، سالیانه یک میلیون و 240 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که 92 درصد از مرگ و میرها متعلق به 53 درصد از افرادی است که دارای وسایل نقلیه هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بر اساس آمارها، ایران به ازای هر 100 هزار نفر کشته، در رتبه پنجم بیشترین مرگ و میرها قرار دارد، گفت: ایران پس از کشورهایی همچون تایلند، ونزوئلا و ... در منطقه دارای بیشترین مرگ و میر تصادفات است.

آقاجانی با بیان اینکه در کشور ما حوادث ترافیکی پس از سکته قلبی و مغزی، سومین علت مرگ تعیین شده است، گفت: در سال گذشته بیش از 19 هزار نفر در تصادفات کشته‌ شده‌اند که در همان سال بر اساس آمار وزارت بهداشت، 815 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی در بیمارستان بستری شده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان ملل متحد طی 2011 تا 2020 را دهه اقدام برای ارتقای ایمنی راه‌ها نامیده است، گفت: توجه به پنج محور مدیریت ایمنی راه‌ها، راه ایمن، وسایل ایمن، کاربران و خدمات پس از رخداد ایمن، ما را در راستای تحقق این مهم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده ایران برای کاهش حوادث ترافیکی و مرگ و میر ناشی از آن، گفت: وزارت بهداشت نیز اقدامات زیادی در راستای کاهش حوادث ترافیکی انجام داده است؛ به گونه‌ای که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس) 3040 دستگاه آمبولانس را در 2084 پایگاه مستقر کرده است.

آقاجانی با بیان اینکه در 10 ماهه نخست امسال، دو میلیون ماموریت توسط اورژانس کشور پوشش داده است، گفت: از این میان 23 درصد از این ماموریت‌ها، مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه 70 درصد از حوادث ترافیکی پوشش داده شده توسط اورژانس در دورن شهر و 30 درصد در جاده‌ها بوده است، گفت: میانگین زمان حضور اورژانس در شهرهای کوچک هشت دقیقه، در شهرهای بزرگ 10 دقیقه، در کلانشهر تهران 12 دقیقه و در جاده‌ها 14 دقیقه است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم رشد تعداد حوادث ترافیکی و ماموریت‌های اورژانس، شاهد کاهش میزان فوتی‌ها بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه اقدامات موثر در زمینه افزایش آگاهی‌های تکنیسین‌های اورژانس و تروماسنترها در سال‌های اخیر جوابگو بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha