مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: بر اساس نتایج حاصله از انجام آزمایش های خونی CBC در خوابگاههای شبانه روزی این استان ، 12 درصد دختران دانش آموز مبتلا به کم خونی خفیف و شدید هستند.

12 درصد دانش آموزان خوابگاهی مبتلا به کم خونی هستند

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز به نقل از مهر در بیرجند ، سید حبیب الله شکرابی ، امروز درجمع خبر نگاران ، از شیوع بیماری کمبود آهن به عنوان یک مشکل بزرگ بهداشت همگانی یاد کرد و افزود: از تمامی دختران مشمول این طرح ، آزمایش خون cbc به عمل آمده که بر اساس نتایج حاصله ، مشخص شد 12 درصد دختران مستقر در خوابگاههای شبانه روزی کمیته امداد دارای اختلالات هماتولوژی ، تالاسمی مینور ، فقر آهن خفیف و شدید و کم خونی شدید و 88 درصد دختران در وضعیت نرمال هستند.

 وی گفت: طرح پیشگیری از فقر آهن ویژه دختران توسط اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان ، در خوابگاههای تحت پوشش کمیته امداد استان اجرا می شود.

 شکرابی ، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان دختر تحت حمایت کمیته امداد ، افزایش آگاهی‌‌ آنان در خصوص تغذیه مناسب و مشکلات ناشی ازکمبود آهن عنوان نمود و افزود: 140 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در شهرستان های بیرجند و نهبندان ، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

 وی تصریح کرد: برای پیشگیری و درمان فقر آهن ، روزانه یک عدد قرص آهن و همچنین قرص فولیک اسید ، توسط پزشک متخصص برای این گروهها تجویز شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تهیه طرح شناسنامه بهداشتی ویژه این گروه سنی در آینده نزدیک خبر داد و اذعان داشت: به منظور ثبت و پیگیری وضعیت بهداشتی و سلامت دانش آموزان در خوابگاه‌ها، این طرح بر اساس نارسایی‌های جسمانی و روانی دانش آموزان اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ، بیماریهای قلبی و عروقی از مهمترین بیماریهایی هستند که در راستای این طرح بررسی و پیگیری می‌ شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha