در حالی كه رییس هیأت مدیره كانون هموفیلی ایران، تصمیمات وزارت بهداشت درباره‌ محرومیت مهاجران مبتلا به هموفیلی از فرآورده‌های خونی را اقدامی غیركارشناسانه خواند، وزیر بهداشت نظر متفاوتی را در این زمینه بیان كرد.

دكتر چوپان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصمیماتی كه درباره محرومیت مهاجران مبتلا به هموفیلی از فرآورده‌های خونی گرفته شده، گفته بود: اغلب مهاجران استفاده كننده از فرآورده‌های خونی را مهاجران افغانی تشكیل می‌دهند كه سال‌هاست در این كشور زندگی كرده و خدمات گوناگونی را ارایه داده‌اند. این در حالی است كه تعداد بیماران هموفیل افغانی محدود بوده و اغلب كودكانی هستند كه در ایران متولد شده‌اند.

در این راستا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت‌و‌گویی با ایسنا در پاسخ به این نظر گفت: یارانه‌ها در كشور باید طبق ضوابط قانونی هزینه شوند و نمی‌توان خارج از این ضوابط آنها را مصرف كرد.


 تاكید قانون بر بیمه شدن اتباع خارجی

لنكرانی در ادامه افزود: قانون بر بیمه شدن كلیه اتباع خارجی مقیم ایران تاكید دارد. بنابراین اتباع خارجی باید به نوعی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به ایرانیانی كه به دلایلی به خارج از كشور سفر می‌كنند و نحوه استفاده آنها از امكانات بهداشتی كشورهای دیگر به ایسنا گفت: در این زمینه از اساتیدی كه به دلایلی به خارج از كشور سفر می‌كنند، خواسته می‌شود كه با بیمه وارد آن كشور شوند. بنابراین فرهنگ بیمه شدن اتباع خارجی در كشور باید نهادینه شود.

لنكرانی گفت: امكان بیمه مهاجران در مقررات پیش‌بینی شده است.


7 هزار بیمار هموفیلی تحت پوشش كانون هموفیلی ایران

دكتر چوپان با بیان این كه حدود 7 هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در سراسر كشور تحت پوشش كانون هموفیلی ایران هستند و با ابراز نگرانی از قطع كمك‌های دولتی به این انجمن افزود: دو سال پیش بودجه‌ای حدود 60 میلیون تومان برای انجمن هموفیلی ایران و در جهت كمك به بیماران در نظر گرفته می‌شد، اما از حدود دو سال پیش این بودجه قطع شده و در حال حاضر انجمن با بحران مالی روبروست.


 ارایه 10 مقاله علمی از مركز كانون هموفیلی ایران در كنگره بین‌المللی تركیه

وی با اشاره به برگزاری كنگره هموفیلی در تركیه گفت: كنگره بین‌المللی هموفیلی هر دو سال یك بار برگزار می‌شود. امسال حدود چهار هزار و 200 نفر از سراسر دنیا به منظور ارایه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بیماری هموفیلی در این كنگره شركت داشتند. از كشور ما نیز حدود 100 نفر از متخصصان و بیماران هموفیلی در این كنگره حضور یافته و تعداد 10 مقاله علمی از مركز كانون هموفیلی ایران ارایه شد.


 تهیه پوستری در ارتباط با روند رسیدگی به پرونده فرآورده‌های خونی آلوده بیماران هموفیلی

رییس هیات مدیره كانون هموفیلی ایران از تهیه پوستری در ارتباط با روند پرونده فرآورده‌های خونی آلوده بیماران هموفیلی و رسیدگی به آن خبر داد و گفت: در این پوستر سعی شد تا كلیه مراحل رسیدگی به این پرونده به زبان انگلیسی و به عنوان دستاورد قوه قضاییه و رعایت حقوق شهروندی نمایش داده شود. این پوستر در كنگره هموفیلی تركیه و در غرفه ایران به معرض نمایش گذاشته شد و از سوی كشورهایی كه به نحوی با این مشكل روبرو بودند مورد استقبال قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha